طی نشست مشترکی تشریح شد؛

راهکارهای سرعت‌ بخشی به خدمات ثبتی مورد نیاز بازار سرمایه

راهکارهای سرعت‌ بخشی به خدمات ثبتی مورد نیاز بازار سرمایه

دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از همکاری‌های سازنده و مستمر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به زمینه های همکاری های بیشتر اشاره کرد و گفت: بهبود خدمت رسانی دو مجموعه و تسریع در انجام وظایف قانونی در حوزه‌ زیرساخت‌های ارتباطی از اولویت‌ها و زمینه‌های مشترک همکاری دو سازمان است.

 

در نشست مشترکی که با حضور دکتر محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، طرفین بر همکاری مستمر دو نهاد برای تحقق برنامه‌ها و اهداف مشترک تفاهم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نشست مشترک مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، راهکارهای سرعت‌ بخشی به خدمات ثبتی مورد نیاز بازار سرمایه و تبادل اطلاعات فیمابین دو نهاد حاکمیتی بررسی شد.

در این نشست، ابتدا دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از همکاری‌های سازنده و مستمر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به زمینه های همکاری های بیشتر اشاره کرد و گفت: بهبود خدمت رسانی دو مجموعه و تسریع در انجام وظایف قانونی در حوزه‌ زیرساخت‌های ارتباطی از اولویت‌ها و زمینه‌های مشترک همکاری دو سازمان است.

وی درباره دیگر زمینه های همکاری افزود: اجرای تکالیف قانونی سازمان بورس از جمله نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم، تسهیل فرآیند تأسیس شرکت‌ها و دارائی های مرتبط با مالکیت معنوی، فکری و معاملات آن‌ها از دیگر زمینه های همکاری های مشترک طرفین است، البته در حوزه‌های عملیاتی و اداری نیز بایستی برای تسهیل و تسریع در ثبت و آگهی صورت‌جلسات تعاملات به نحو مطلوب صورت پذیرد.

به گفته دبیر شورای عالی بورس همکاری نزدیک‌تر و سریع‌ تر دو نهاد در مورد اجرای احکام داوری و انضابطی بازار سرمایه از دیگر زمینه های تعامل طرفین خواهد بود.

وی ادامه داد: در جهت ارتقای خدمت‌رسانی و انجام تکالیف قانونی می بایست دوره‌های مشترک آموزشی و تبادل تجربیات سازمان بورس با مجموعه‌های ثبتی قوه قضائیه طراحی شود.

در این نشست، احمد تویسرکانی ضمن استقبال از ابتکارات و پیشنهادات رییس سازمان بورس گفت: همکاری ها و خدمات مورد درخواست سازمان بورس جنبه های مختلفی دارد که بیشتر موضوعات از طریق تشکیل کارگروه مشترک قابل پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه دو نهاد در جهت بهبود فضای کسب و کار و تسریع در ارائه خدمات همکاری بیشتری خواهند کرد، گفت: رعایت قوانین و مقررات بورس در مزایده ها و اجرای احکام در کنار رفع مشکل ثبت شرکت ها و همچنین صندوق های سرمایه گذاری به طور قطع مورد نظر این سازمان است.

این مقام مسوول ضمن پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی مشترک با هدف پیگیری تفاهمات جلسات، تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پیشبرد اهداف و زمینه‌های همکاری مشترک مبنی بر تسهیل و تسریع  فرآیند خدمات ثبتی به فعالان بازار سرمایه، آمادگی کامل دارد.

در ادامه این نشست جعفر جمالی مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و معاون حقوقی، ضمن تشریح برنامه‌های سازمان، افزایش شفافیت را اولویت دانست و گفت: ارتقاء سلامت بازار سرمایه، تسریع در خدمات مربوط به دارایی‌های فکری، ثبت صورت‌جلسات مجامع، تبادل اطلاعات فیمابین در سازمان و رعایت قوانین و مقررات بازار سرمایه در اجرای موارد ثبتی خواسته اصلی است.

همچنین، انجم ‌شعاع، معاون امور اسناد سازمان ثبت، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در زمینه بهبود زیر ساخت‌های مرتبط با حوزه فن‌آوری اطلاعات و نیز تسهیل و به روز رسانی قوانین و مقررات در رویه‌های ثبتی، ارتباط با بورس را از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک برشمرد و برای اجرای تفاهم نامه ها خواستار برگزاری کارگروه مشترک شد.

در پایان این نشست مرتضی ادب، رئیس ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری نیز با اشاره به سابقه همکاری سازنده و مثبت شرکت‌ ها و سازمان بورس با سازمان ثبت، بر تبادل اطلاعات و تسهیل و تسریع در ارائه هر چه بهتر و بیشتر خدمات ثبتی به فعالان بازار سرمایه تأکید کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا