گزارش روز؛

کوچک های پرتقاضا

کوچک های پرتقاضا

درگروه های فلزی و معدنی نمادهای فولای، فباهنر و کدما با ادامه صف خرید، نمادهای ومعادن، فنوال، کنور، وتوکا، فزرین، فرآور، فسرب، زنگان و فمراد با معاملاتی مثبت، نماد فسپا با صف فروش، نماد میدکو با نوسان 10 درصدی منفی و مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل دنبال شدند.

 

در گروه خودرویی با افزایش تقاضا و نوسانات مثبت در شروع بازار و افزایش عرضه ها و نوسانات منفی در پایان بازار مواجه شدیم در این میان صف خرید نماد خموتور در شروع بازار چشم نوازی می کرد همچنین داد و ستدهای پرتقاضا و مثبت تر نمادهای خچرخش، ختوقا و خپارس را نظاره گر بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه حمل و نقل با صف خرید نمادهای حسینا و حتوکا و معاملات منفی سایر هم گروهی ها مواجه بودیم شاخص کل نیز در پایان معاملات و متاثر از معاملات مثبت نمادهای آپ و خپارس با رشد حدود 1.8 واحدی به ارتفاع 80,513 رسید که در این بین نمادهای شخارک و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

در گروه لیزینگی نماد ولغدر مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی سپری شدند در آنسو و در گروه سرمایه گذاری نماد سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در شروع بازار به دلیل بررسی تاثیر خرید با اهمیت دارایی متوقف شد، در این گروه با ادامه صف خرید نماد سدبیر، معاملات مثبت نمادهای وامید، وساپا، وصنا و وبیمه، صف فروش و معاملات منفی نماد وملت و دادوستدهای متعادل سایر هم گروهی ها مواجه بودیم. 

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها با معاملاتی اکثرا متعادل مواجه بودند که در این بین نمادهای شتوکا، شپترو، ساینا و شلعاب با صف خرید و نمادهای زاگرس، شیراز، شپاکسا، وپترو، شکربن، شسپا، ونفت و شتران پرتقاضا و مثبت به کار خود پایان دادند. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست دیروز کمیسیون متبوع خود از افزایش ظرفیت اسمی تولید پتروشیمی به حدود ۷۲میلیون تن و ایجاد بانک تخصصی صنعت پتروشیمی در سال ۹۶ خبر داد.

درگروه های فلزی و معدنی نمادهای فولای، فباهنر و کدما با ادامه صف خرید، نمادهای ومعادن، فنوال، کنور، وتوکا، فزرین، فرآور، فسرب، زنگان و فمراد با معاملاتی مثبت، نماد فسپا با صف فروش، نماد میدکو با نوسان 10 درصدی منفی و مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل دنبال شدند. نماد کاما در مجمع عادی سالیانه که امروز برگزار شد 200 ریال به ازای هر سهم معادل 18 درصد از سود خود را تقسیم کرد.

در گروه های سیمانی و ساختمانی که معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود، نمادهای ثاباد، ثفارس، سبزوا و سکرما با صف خرید و نمادهای سشرق، آ س پ، ثاژن، ثالوند و ثپردیس با معاملاتی پرتقاضا و مثبت تر از هم گروهی ها مواجه بودند.

در گروه کاشی و سرامیک نمادهای کترام و کهرام با صف خرید و نماد کپارس با صف فروش مواجه بود این در حالی بود که نمادهایی نظیر کچینی همچنان با توقف مواجه هستند. همچنین نماد دتولید پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 940 با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه غذایی نمادهای غگلستا، زگلدشت، غالبر و غپاک با صف خرید، نمادهای غشاذر، غگل و وبشهر متعادل و مثبت، نمادهای غبهنوش، غدام و غشصفها با صف فروش و مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودند، نماد تلیسه پس از ارائه اطلاعات واقعی و نماد بهپاک پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود هر دو متعادل مورد بازگشایی قرار گرفتند اما با افزایش فشار عرضه ها در نماد بهپاک به صف فروش رسید.

گروه لاستیک سازی معاملاتی مثبت را تجربه کردند به طوریکه نمادهای پکرمان و پسهند با صف خرید مواجه بودند.
 
در گروه آی تی نماد آپ همچنان پرتقاضا تر از هم گروهی ها ظاهر شد و در نهایت در کنار نماد اپرداز صف خرید شد، در مابقی هم گروهی ها نیز دادوستدهای متعادل و مثبت در جریان بود.
در پایان معاملات نیز نماد شرکت های دارو، خموتور، چکارن، خمحرکه و دکیمی جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورت های مالی و حق تقدم شرکت فولاد آلیاژی ایران با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا