معاون مالی اقتصادی ذوب آهن اصفهان:

کوره ذوب آهن زیان ها را سوزاند/ چرخ ذوب آهن بر مدار مثبت

کوره ذوب آهن زیان ها را سوزاند/ چرخ ذوب آهن بر مدار مثبت

ذوب آهن، در سال 95 در بخش هزینه های عملیاتی معادل 77 میلیارد تومان صرفه جویی داشته و با توقف در دریافت وام های جدید از سیستم بانکی در سال 95 شرکت توانست حدود یک سوم از بدهی خود بابت سود وام های دریافتی و مبلغ 14 میلیارد تومان از اصل بدهی بانکی خود را تسویه کند.

 

شرکت ذوب آهن اصفهان در سال مالی 95 بر اساس صورت های مالی منتشر شده در سایت کدال توانسته بیش از 400 میلیارد تومان زیان خود را نسبت به سال قبل (94) کاهش دهد.

سعید امیدقائمی، معاون مالی اقتصادی ذوب آهن اصفهان با بیان مطلب فوق در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: در سال 95 زیان شرکت به حدود730 میلیارد تومان کاهش یافته که این کاهش زیان حاکی از 520 میلیارد تومان عملکرد اقتصادی مثبت شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

وی با بیان اینکه دست یابی به این مهم در نتیجه صرفه جویی اقتصادی، مدیریت بازار و مدیریت بهینه منابع و هزینه ها حاصل شده است، اظهار داشت: این شرکت در پایان سال 95 بر خلاف سال قبل شاهد سود ناخالص بوده و میزان تغییرات معادل 148 درصد است .

معاون مالی اقتصادی ذوب آهن ادامه داد: ذوب آهن، همزمان با اجرای عملیات جاری شرکت با دردست گرفتن پروژه های اجرایی و عمرانی داخلی و حذف تدریجی بخشی از پیمانکاران، حجم پروژه های سرمایه ای را افزایش و قیمت تمام شده را کاهش داد که این روند در نهایت منجر به دستیابی شرکت به سود عملیاتی شد.

این مقام آگاه با تأکید بر عملکرد مثبت ذوب آهن خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن تورم حداقل 10 در صدی سال 95 نسبت به سال 94 و با توجه به تولید برابر طی این دو سال، چنانچه عملکرد شرکت عینا مطابق سال 94 تداوم پیدا می کرد در سال مالی 95 حدود 1250 میلیارد تومان زیان پیش بینی می شد .

وی در ادامه تصریح کرد : این شرکت در سال 95 در بخش هزینه های عملیاتی معادل 77 میلیارد تومان صرفه جویی داشته و با توقف در دریافت وام های جدید از سیستم بانکی در سال 95 شرکت توانست حدود یک سوم از بدهی خود بابت سود وام های دریافتی و مبلغ 14 میلیارد تومان از اصل بدهی بانکی خود را تسویه کند.

معاون مالی اقتصادی ذوب آهن تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده جهت اصلاح ساختار مالی شرکت ثبت افزایش سرمایه 4.2 برابری شرکت بود. بدین ترتیب سرمایه ثبت شده شرکت از 780میلیارد تومان به 3300 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که این اقدام با استقبال سهامداران مواجه شد و قیمت بازار سهام شرکت بهبود یافت.

امید قائمی درباره برنامه های آتی شرکت اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، تهاتر 760 میلیارد تومان بدهی شرکت با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت، مراحل نهایی خود را طی می کند، همچنین ساماندهی بدهی بانکها در قالب مصوبه ستاد تسهیل و کاهش هر چه بیشتر بدهی های بانکی و هزینه های مالی یکی دیگر از اولویتهای اصلی شرکت در سال 96 است .

وی در بخش پایانی گفتگو با "سنا" با تأکید بر این نکته که همه این اقدامات همزمان با افزایش هزینه تمام شده در پی افزایش قیمت زغال سنگ و رکود در داخل و کاهش ساخت و ساز در کشور رقم خورده است، خاطر نشان کرد: فعلاً شرکت با محوریت فروش صادراتی چرخ این کارخانه را می چرخاند و با همین شرایط نسبت به حفظ نیروی انسانی اهتمام دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا