پیش بینی پرداخت ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان یزد

پیش بینی پرداخت ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: با توجه به افزایش اعتبار دولت در پرداخت تسهیلات رونق تولید، پیش بینی می شود که امسال ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی استان پرداخت شود.

 

محمدرضا علمدار یزدی، در سومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با تشریح طرح رونق تولید در سال ۹۶ و بسته ارتقاء توان تولید ملی افزود: در سال گذشته ۱۶۰هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب مصوبات کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید برای رونق تولید در واحدهای کوچک و متوسط راکد و یا تعطیل در نظر گرفته شد.
وی افزود: این مبلغ در سال جاری ۲۰۰هزار میلیارد ریال برای ۱۰هزار واحد تولیدی و صنعتی اعلام شده و پیش بینی می شود سهم استان یزد که در سال گذشته ۱۱هزار میلیارد ریال بود امسال چهار هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد: در سال ۹۵ از ۱۱هزار میلیارد ریال سهم در نظر گرفته شده برای استان یزد حدود ۸ هزار میلیارد ریال به واحدها پرداخت شد و استان از لحاظ میزان پرداخت در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت .
علمدار یزدی با بیان اینکه این تسهیلات به منظور حفظ و افزایش ظرفیت تولید تا ۱۰ درصد ظرفیت فعلی پرداخت می شود، ادامه داد: این تسهیلات به واحدهای کوچک تا ۵۰ نفر و واحدهای متوسط بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر پرداخت خواهد شد.
وی گفت: امسال بنگاه هایی که سال قبل برای تسهیلات ثبت نام کرده اند اگر دوباره درخواست تسهیلات دارند باید ۱۰ درصد افزایش اشتغال داشته باشند.
عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد افزود: مدت بازپرداخت نیز برای سرمایه های در گردش و ثابت قابل تمدید بوده ولی باید کارگروه رونق آن را تایید کند در حالی که سال قبل این موضوع مطرح نبود.
به گفته علمدار ، در سال گذشته از ۳هزار ۶۰۰واحدی که در استان اطلاعات آنها ثبت شد، ۲هزار و ۱۰۰واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کردند.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا