پریت سینگ در گفت‌وگو با ماین نیوز تشریح کرد:

آخرین وضعیت پروژه‌های پریت در صنعت فولاد ایران

آخرین وضعیت پروژه‌های پریت در صنعت فولاد ایران

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل گروه ماشین آلات نورد پریت آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های این شرکت در صنعت فولاد ایران را تشریح کرد.

خبرنگار ماین نیوز با پریت سینگ گفت‌وگویی انجام داده که به شرح زیر است:

با تشکر از حضورتان در این مصاحبه، خواهشمندم در مورد پروژه‌های خود در ایران توضیح دهید.

من پریت سینگ مدیرعامل گروه ماشین آلات نورد پریت (PREET Machines) هستم. ما یک پروژه جدید در سیرجان در مورد خط نورد آلیاژهای آهنی امضا کرده‌ایم که حدود 0.3 میلیون تن ظرفیت تولید آن است و یک پروژه دیگر در همین شهر با ظرفیت تولید یکصد هزار تن در سال نیز داریم.

در مورد پروژه نورد بردسیر با ظرفیت پانصد هزار تن توضیح می‌دهید؟ آیا تست‌های سرد و گرم آن انجام شده و یا در حال انجام است؟

بله تمام تست‌های سرد صورت گرفته و هفته آینده تست گرم نیز انجام خواهد شد.

آیا علاوه بر پروژه‌های اشاره شده با دیگر شرکت‌های ایرانی ملاقات و مذاکره‌ای داشته‌اید؟

بله ما در حال حاضر در حال مذاکره در مورد پنج پروژه دیگر هستیم و انشاالله به زودی به نتیجه رسیده و قرارداد این پروژه‌ها را نهایی می‌کنیم.

تفاوت تکنولوژی تولیدی خود را با دیگر محصولات مشابه در ایران در چه چیز می‌دانید؟

ما مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهیم. قیمت‌های ما در مقایسه با محصولات اروپایی بسیار منطقی‌تر است در حالی که این تکنولوژی کاملا مشابه و صددرصد همخوان با محصولات اروپایی است.

در مورد پروژه‌های خود در هند توضیح می‌دهید.

ما پروژه‌های زیادی در هند داریم که اکنون مجال توضیح در مورد تمام آنها نیست اما باید گفت موقعیت ما در هند بسیار خوب است. این صنعت علیرغم مشکلاتی که دولت با آن مواجه است در حال رشد و توسعه است.

موقعیت صنعت فولاد در هند به چه صورت است؟ تا جایی که من می‌دانم دولت شما هدف‌گذاری سیصد میلیون تن در سال را در برنامه خود برای تولید فولاد دارد . آیا به نظر شما هند به این ظرفیت تولید خواهد رسید؟

بله شرایط به سرعت در حال توسعه و بهبود است. دولت بسیار مصمم و پرتلاش در این راه قدم برداشته است و همه امکانات خود را بکارگرفته و خواهد گرفت و فکر می‌کنم این ظرفیت قابل دسترسی خواهد بود.

توصیه شما به عنوان یک متخصص به صنعت فولاد ایران و افراد فعال در این صنعت چیست؟ آیا ضمانتی جهت افزایش بهره‌وری برای شرکت‌های ایرانی که از محصولات و تکنولوژی شما استفاده می‌کنند وجود دارد؟

بله می‌دانید که ایران و هند روابط بسیار خوب و نزدیکی با هم دارند و به همین دلیل تجارت و روابط اقتصادی میان این دو کشور همواره آسان و راحت بوده و شکل گرفته است. قیمت محصولات اروپایی بالاست و زمان زیادی برای آماده‌سازی، ارسال و نصب تجهیزات خواهد برد. وقتی شما با شرکت‌های هندی همکاری کنید، علاوه بر هزینه‌ها، زمان زیادی را از این نظر صرفه‌جویی می‌کنید. زمان بسیارکم است و باید از تمام فرصت‌ها جهت توسعه و به‌روزرسانی کارخانجات و تاسیسات این صنعت در کمترین زمان ممکن استفاده کرد.

در مورد فاینانس و مشکلات مالی در روابط تجاری خود با ایران توضیح می‌دهید؟

بله متاسفانه مشکلات علیرغم رفع تحریم‌ها وجود دارد و حتی اخیرا با به روی کار آمدن ترامپ بیشتر نیز شده است. همه چیز مبهم است و کسی نمی‌تواند شرایط و موقعیت آینده را پیش‌بینی کند و به نظر من این کمی شرایط را پیچیده می‌کند. این مشکل مهمی حتی در دوران پساتحریم است. اگرچه دولت ایران در حال تلاش برای رفع این مسائل است. من در مورد حل این مشکل بسیار خوش‌بین هستم و اگرچه ما از روش‌های دیگری استفاده می‌کنیم برای نقل و انتقالات مالی خود، اما امیدواریم این شرایط تسهیل شود. ما همچنین در تلاش برای بهبود این شرایط به دولت هند توصیه‌هایی در خصوص فاینانس کرده و در حال پیگیری هستیم.

در انتها آیا توصیه‌ای برای صنعت فولاد ایران دارید؟

من فکر می‌کنم که صنعت فولاد ایران به سرعت در حال توسعه و گسترش است و آینده بسیار خوبی در انتظار این صنعت است. ما در حال همکاری گل گهر هستیم و قرار است طی دوسال آینده با همکاری هم حدود شانزده میلیون تن گندله تولید کنیم. این ظرفیت بسیار بالایی است که قرار است از امسال خطوط تولیدی که تاکنون در اختیار این شرکت نبوده راه‌اندازی شود و فکر می‌کنم بهتر است تمام شرکت‌های فعال به فکر کامل کردن زنجیره تولید خود باشند تا به بهره‌وری کامل از پتانسیل و ظرفیت موجود خود برسند و این توصیه من به تمام شرکت‌های فعال در این عرصه است.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا