یک‌سوم حجم و ارزش فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم

یک‌سوم حجم و ارزش فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم

نقل‌وانتقال بالغ بر 120 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 289 میلیارد ریال نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در بازارهای اول و دوم بود در حالی که نمادهای «ذوب» و «فولای» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار به خود اختصاص دادند.

در دومین روز از هفته معاملاتی جاری مصادف با دومین روز ماه مبارک رمضان، شاهد دادوستد نزدیک به 367 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 83 میلیارد ریال در بازارهای 9گانه فرابورس ایران بودیم که حدود 30 درصد از این حجم و ارزش در بازارهای اول و دوم دست‌به‌دست شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، نقل‌وانتقال بالغ بر 120 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 289 میلیارد ریال نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در بازارهای اول و دوم بود در حالی که نمادهای «ذوب» و «فولای» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار به خود اختصاص دادند.

در مجموع بازارهای پایه الف، پایه ب و پایه ج نیز نماد «لکما» با مبادله بیش از 60 میلیون سهم به ارزش حدود 43 میلیارد ریال به بالاترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی دست یافت و در نهایت نزدیک به 243 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 343 میلیارد ریال در بازار پایه دادوستد شد.

 

بازگشایی یا توقف 7 نماد معاملاتی 

پنج نماد معاملاتی متعلق به شرکت‌های بورس کالای ایران، تجهیز نیروی زنگان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، صنایع غذایی مینو شرق و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، امروز بازگشایی شدند و در مقابل 2 نماد معاملاتی «فسدید» و «قشیر» متوقف شدند.

در همین حال نمادهای «ولبهمن»، «بساما» و «کوثر» با بیشترین افزایش قیمتی تا سقف 4.9 درصدی همراه شدند و در مقابل «ثالوند»، «سبزوا» و «هرمز» نمادهایی بودند که در جریان مبادلات امروز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

نمادهای «هرمز»، «ذوب» و «مارون» نیز با تاثیر منفی بر آیفکس در افت 5 واحدی آن بیشترین نقش را ایفا کردند؛ بدین ترتیب شاخص کل فرابورس ایران در سطح 918 واحدی دادوستدهای امروز را خاتمه بخشید.

 

امتیاز تسهیلات مسکن ماه گذشته صدرنشین تسه‌ها 

امتیاز تسهیلات مسکن اردیبهشت‌ماه96 با دادوستد نزدیک به 35 هزار ورقه به ارزش بالغ بر 26 میلیارد ریال بالاترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی را در میان تسه‌ها در اختیار خود گرفت و در حالی که تسه فروردین‌ماه96 با 751 هزار ریال بیشترین قیمت را در این میان به خود اختصاص داد، امتیاز تسهیلات مسکن خرداد‌ماه 94 با 715 هزار ریال و کم‌ترین قیمت خریدوفروش شد.

در نهایت بازار اوراق با درآمد ثابت امروز میزبان نقل‌وانتقال بیش از 366 هزار ورقه به ارزش افزون بر 352 میلیارد ریال شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا