دستورالعمل کنترل قیمت ها به واحدهای نظارتی ابلاغ شد

دستورالعمل کنترل قیمت ها به واحدهای نظارتی ابلاغ شد

پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد، در آستانه ماه مبارک رمضان و به منظور کنترل سطح قیمت ها، دستورالعملی به واحد های نظارتی ابلاغ شد تا اقلام اساسی مورد تقاضای مردم که در قالب ۱۳ قلم کالای دسته‌بندی شده است،تحت نظارت بیشتری قرار گیرد.

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با ابلاغ دستورالعمل‌ طرح نظارتی ویژه ایام ماه رمضان، شاهد نظارت بیشتر واحدهای نظارتی بر قیمت اقلام پرمصرف شامل لبنیات، پروتئین، برنج، روغن، قند، شکر، خرما، میوه، سبزیجات، شیرینی‌های پرمصرف، آش، حلیم، زولبیا و بامیه خواهیم بود.
پایگاه اطلاع رسانی دولت همچنین اعلام کرد، با افزایش تقاضای کالاهای پرمصرف در آستانه ماه مبارک، توزیع برنج ، شکر، گوشت و مرغ با قیمت مصوب از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت در سراسرکشور آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
بر این اساس با اقدامات ستاد تنظیم بازار، عرضه ۳۰ هزار تن برنج، ۲۰ هزار تن مرغ، ۲۰ هزار تن شکر و روزانه ۲ تا ۳ هزار لاشه گوشت گوسفندی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها آغاز شده است و بر اساس اظهارات مقام های مسوول وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
**عرضه گوشت مرغ و قرمز با قیمت تنظیم بازار
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد و روزانه ۲ تا ۳سه هزار لاشه گوشت گوسفندی تنظیم بازاری در ماه رمضان خبر داد.
علیرضا ولی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد ذخیره سازی شده به صورت عمده درب سردخانه ۵۳ هزار ریال است، افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد برای مصرف کننده با احتساب هزینه حمل و نقل ۵۷ هزار ریال است.
وی اضافه کرد: گوشت گرم مرغ نیز در میدان بهمن تهران به قیمت هر کیلوگرم ۶۱ تا ۶۲ هزار ریال و در مغازه‌های سطح شهر به صورت خرده فروشی به طور میانگین به قیمت هر کیلوگرم ۷۵ هزار ریال توزیع می‌شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: گوشت مرغ منجمد به صورت شبانه روزی در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین و نمایشگاه های طرح ضیافت توزیع می‌شود.
علیرضا ولی درباره قیمت و چگونگی توزیع گوشت قرمز نیز گفت: گوشت قرمز منجمد وارداتی به قیمت هر کیلوگرم ۲۱۰ هزار ریال و هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد تولید داخل نیز به قیمت ۲۰۰ هزار ریال توزیع می‌شود.
وی در خصوص قیمت گوشت قرمز گرم نیز گفت: بخشی از واردات به صورت گوشت گرم انجام شده است و در ماه مبارک رمضان به صورت شقه و با قیمت هر کیلوگرم ۳۱۵ هزار ریال در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود. همچنین گوشت قرمز گرم گوسفندی نیز به صورت بسته بندی به قیمت ۴۲۰ هزار ریال عرضه می‌شود.
**توزیع ۳۰ هزار تن برنج و ۲۰ هزار تن شکر
یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در خصوص آخرین اقدامات دولت برای عرضه تنظیم بازاری برنج و شکر گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار تن برنج به قیمت هر کیلوگرم ۲۷ هزار ریال و ۲۰ هزار تن شکر سفید به قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار و ۵۵۰ ریال از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.
سیف با بیان اینکه با عرضه به موقع سعی می کنیم اجازه افزایش قیمت برای کالاهایی مانند برنج و شکر که در ماه مبارک رمضان مصرف بیشتری دارند را ندهیم گفت: عرضه شکر و برنج به بازار بیش از تقاضا خواهد بود.
وی در مورد واردات جدید شرکت بازرگانی دولتی برای جایگزینی ذخیره استراتژیک برنج و شکر گفت: ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی خریداری شده که در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد.
**ثبات قیمت میوه و سبزی در آستانه ماه رمضان
حسین مهاجران، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نیز اعلام کرد که تولید، عرضه و قیمت انواع سبزیجات مصرفی در آستانه ماه مبارک رمضان مناسب است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی تاکید کرد: گزارشی از آسیب دیدن تولید یا نبود محصول برای عرضه به ما نرسیده است؛ بنابراین دلیلی برای تغییر قیمت وجود ندارد.
مهاجران با بیان اینکه قیمت انواع سبزیجات در روزهای گذشته هیچ تغییری نکرده است، به ایسنا گفت: ‌اکنون قیمت هر کیلوگرم سبزی خوراکی از ۱۵ تا ۲۰ هزار ریال و هر قیمت کیلوگرم سبزی آشی و پلویی از هشت تا ۱۵ هزار ریال است.
**افزایش قیمت نان نداریم
رییس اتحادیه نانوایان سنتی نیز اعلام کرد که هیچ مشکلی برای تامین نان در ماه مبارک رمضان وجود ندارد و قیمت انواع نان نیز تغییری نخواهد کرد.
قاسم زراعتکار با بیان اینکه برای تامین آرد مورد نیاز نانوایی ها و نان برای شهروندان هیچ مشکلی وجود ندارد به ایسنا گفت: قیمت انواع نان نیز همان نرخ های سال ۱۳۹۳ بوده و تا کنون تغییری نکرده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا