طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری آذربایجان شرقی آغاز شد

طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری آذربایجان شرقی آغاز شد

دنیای معدن - تبریز - معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی از آغاز طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری استان خبر داد.

داریوش شمس پیش از ظهر چهارشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح همزمان با سراسر کشور از اول خرداد ۹۶ به مدت پنج ماه و با مشارکت ۱۴ نفر رده اجرایی شامل آمارگیر، بازبین، داده آما و کارشناس انجام می شود و در زمان اجرای طرح به بیش از ۴۰۰ معدن و دفتر مرکزی معادن در سطح استان مراجعه و فعالیت معدنی ثبت خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف اصلی از تهیه و اجرای طرح آمارگیری از معادن، تهیه اطلاعات جامع و به هنگام از ویژگی های معادن در حال بهره برداری، برای برنامه ریزی توسعه و اتخاذ سیاست های اقتصادی و ارزیابی نتایج حاصل از اجرای برنامه های توسعه به ویژه توسعه بخش معدن می باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی ادامه داد: جامعه آماری این طرح تمامی معادن متشکل و در حال بهره برداری در سال ۱۳۹۶ است که در مورد معادن شن و ماسه بر اساس مجوزهای صادره توسط شهرداری ها و فرمانداری ها و در مورد سایر معادن بر اساس مجوزهای صادره توسط وزارت صنایع و معادن تهیه و به هنگام شده است.

وی با بیان اینکه آمارگیری از فعالیت های مربوط به معادن کشور و انتشار مستمر آن از سال ۱۳۳۳ توسط وزارت صنایع و معادن وقت آغاز شده است، افزود: نخستین سرشماری از معادن کشور در آذر ۱۳۴۲ توسط وزارت اقتصاد اجرا شد و از سال ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۵۳، دفتر آمار وزارت اقتصاد با استفاده از آمارهای دفاتر معادن نقاط مختلف کشور، هر سال آماری از معادن جمع آوری و منتشر می کرد.

شمس خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۵۳ دومین سرشماری از معادن با همکاری مرکز آمار ایران و وزارت صنایع و معادن اجرا شد. از سال ۱۳۵۳ تا سال ۱۳۵۷ مرکز آمار ایران به طور سالانه بخشی از معادن کشور را به عنوان معادن منتخب مورد آمارگیری قرار داد و از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۶۳ دچار خلاء آماری شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: در سال های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵، مرکز آمار ایران به آمارگیری از معادن تحت پوشش بخش عمومی اقدام کرد. از سال ۱۳۶۷ تاکنون به استثنای سالهای ۱۳۷۰ و ۱۳۸۴ آمارگیری از معادن کشور به طور سالانه انجام شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا