برگزاری مراسم بزرگداشت هفته معدن در دانشکده فنی دانشگاه تهران

برگزاری مراسم بزرگداشت هفته معدن در دانشکده فنی دانشگاه تهران

دنیای معدن - مراسم بزرگداشت هفته معدن و هشتمین گردهمایی سالانه مهندسی معدن با حضور تشکل های معدنی و دانشجویان دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران برگزار شد.

حمید اصغری، رئیس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران در این مراسم -که فعالان معدنی، استادان، تشکل های معدنی، دانشجویان و فارغ التحصیلان این بخش حضور داشتند- با اشاره به اینکه گرچه غم معدن زمستان یورت بر دلها سنگینی می کند، اما امید به آینده و آینده خوب معدن، ما را دلگرم می کند، گفت: برخی می گویند دانشجویان دچار افت تحصیلی شده اند، اما اگر ریشه ای به مسائل نگاه کنیم و موضوعاتی نظیر آموزشی، پژوهشی، مشکلات مالی و غیره را کنار بگذاریم و در عین حال، خوب زیستن را برای دانشجویان فراهم کنیم، آنها درس خواندن را بلد هستند.

وی ادامه داد: باید به سلامت جسم دانشجویان توجه جدی داشته باشیم و موضوع ورزش را در برنامه ها بگنجانیم تا آنها با تخلیه سالم انرژی های خود، به سمت درس خواندن بروند. چرا که بسیاری از کج رفتاری های مختلف از جمله اخلاقی و ... ناشی از بی توجهی به این مساله است.
اصغری در ادامه تصریح کرد: باید به دانشجویان اعتماد کنیم و به آنها به طور جدی بها دهیم چرا که آینده به دست آنها ساخته می شود.
رونق و توسعه پایدار با بخش معدن
محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو در این مراسم با بیان اینکه حادثه دلخراش معدن زمستان یورت، هشدار جدی به معدنکاران و مسئولان بود تا مساله ایمنی را جدی تر بگیرند، گفت: شرکت های چادر ملو و گل گهر برای هر یک از خانواده های جان باختگان این حادثه، 50 میلیون تومان در نظر گرفته اند که البته مبلغ زیادی نیست و امیدواریم دولت نیز بتواند کمک های مناسبی ارائه دهد.
وی ادامه داد: کشور ما از ذخایر معدنی و انرژی بالایی برخوردار است که البته بهره برداری از این منابع خدادادی بدون اتکا به نیروی متخصص، فناوری مدرن و سرمایه گذاری مناسب امکان پذیر نیست.
نوریان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور نیروی متخصص فراوان داریم و در میان کشورهای منطقه از قابلیت های بالایی در بخش معدن برخوردار هستیم اما اینها کافی نیست و مستلزم سرمایه گذاری زیربنایی بوده و نیازمند مساعدهای دولتی برای سرعت بخشیدن به طرح های زیربنایی است.
وی ادامه داد: ظرفیت معادن به حدی است که در صورت سرمایه گذاری و برنامه ریزی صحیح، رونق و توسعه پایدار این بخش حتمی است.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو ظرفیت های بخش معدن را برشمرد و گفت: وجود 57 میلیارد تن ذخیره معدنی، وجود ده ها نوع ماده معدنی، رتبه یک خاورمیانه و 11 جهانی در ذخایر معدنی، جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی، وجود نیروی انسانی و انواع انرژی از جمله اینهاست.
وی ادامه داد: وجود بازار داخلی و منطقه ای رو به رشد، امکان توسعه اجتماعی با توجه به وجود ذخایر در مناطق کمتر توسعه یافته، پیشران بودن معدن برای بخش های دیگر نظیر صنعت، ساختمان و غیره، صادرات کالاهای مصرفی با استفاده از مزیت نسبی، بالا بودن سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی، توسعه سرمایه های اجتماعی با استفاده از امکانات این بخش و غیره از دیگر مزیت های بخش یاد شده است.
بنا به این گزارش، در ادامه این مراسم، از دکتر محمود احمد زاده هروی، استاد بازنشسته دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران تجلیل به عمل آمد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا