روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی یک آلترناتیو درجذب سرمایه گذار

روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی یک آلترناتیو درجذب سرمایه گذار

دنیای معدن -مهدی گودرزی کارشناسان ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی - شروع به کار روابط عمومی در ایران و جهان از طریق بخش صنعت صورت گرفته است. با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی روابط عمومی در حال تکامل و حرفه ای شدن است. تخصصی شدن روابط عمومی دربخش ,معدن و صنایع معدنی جهت افزایش بهره وری و جذب سرمایه اقتصادی است. در حال حاضر بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در بخش خصوصی متمرکز است و روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی یک آلترناتیو جهت جذب سرمایه گذار دراین حوزه است. سوال اساسی که از روابط عمومی بخش معدن وصنایع معدنی مطرح است این است که آیا روابط عمومی این بخش میتواند محور جذب سرمایه گذار باشد؟ شروع به کار روابط عمومی در ایران و جهان از طریق بخش صنعت صورت گرفته است. با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی روابط عمومی در حال تکامل و حرفه ای شدن است. تخصصی شدن روابط عمومی دربخش ,معدن و صنایع معدنی جهت افزایش بهره وری و جذب سرمایه اقتصادی است. نکته این است که روابط عمومی در این حوزه باید تخصصی عمل نماید، نداشتن هدف وبرنامه منظم و منسجم باعث کاهش اثر گذاری آن می گردد. روابط عمومی میتواند یک آلترناتیو و پتانسیل برای جذب سرمایه های اقتصادی در حوزه معدن و صنایع معدنی باشد. روابط عمومی نوین در سازمان ها به تدریج به جایگاه واقعی خود به عنوان محور اصلی تولید و انتقال پیام های سازمان به جامعه ذینفعان دست یافته است. یکی از زمینه هایی که از حدود یک دهه پیش تاکنون به تقویت این جایگاه یاری رسانده است رویکرد راهبردی به مقوله ارتباطات است که کارگزاران این حوزه را به افزایش توانمندی لازم جهت ارتقای اثربخشی و کارآمدی فرایند انتقال پیام های سازمان به مخاطبان نزدیک تر نموده است. ظهور فناوری های نوین مشارکتی، رسانه های اجتماعی مشارکتی و در کنار آن ظهور جامعه خلاق، باعث رشد روابط عمومی نوین و در پس آن خلق روابط عمومی پژوهش گرا و تحلیل گرا برای تسریع و اثربخشی پیام ها درترمینال ارتباطات سازمان و مخاطبین آن شده است و برای شتاب بخشیدن به روند توسعه کشور و اینکه کشور بتواند در عرصه رقابتی در حوزه اقتصاد وارد شود باید روابط عمومی در مقوله خصوصی سازی و نیل به اهداف برنامه پنجم توسعه اقتصادی و فرهنگی به عنوان دانش و هنر تخصصی که دارای اصول و فلسفه ای خاص بوده و از انگیزه بالائی برای خدمتگذاری به مردم و جامعه برخوردار است عمل نماید. فعالیتهای اساسی روابط عمومی نظیر ، اطلاع رسانی ،حضور در فضای مجازی نمایشگاههای تخصصی، برند سازی ،ایجاد کمپین های تبلیغاتی و نیز تجزیه وتحلیل بازار در جذب سرمایه گذار موثر است. نگاه حرفه ای به این بخش تاثیر مثبت و مستقیمی در جذب سرمایه گذار و نیز تشویق بخش خصوصی برای حضور در بازار دارد . در صورتی که با این دید به فعالیت های این حوزه نگریسته نشود منجر به حدر رفت سرمایه ها میشود. با نگاهی اثر بخش به این مقوله میتوان خلق سرمایه نمود. نهایتاً می توان به این جمع بندی رسید که روابط عمومی سازمان ها و شرکت های حوزه معدن و صنایع معدنی باید با اثربخشی و کارایی این حرفه در جهت تحقق اهداف سازمانی و کارویژه خود یعنی تقویت ارتباط با سرمایه گذاران را رونق دهند ، ازهمین رو ضرورت دارد با یک برنامه ریزی منسجم، دقیق و پویا به جذب سرمایه گذار در این بخش رسید . مهدی گودرزی کارشناسان ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی

در حال حاضر بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در بخش خصوصی متمرکز است و روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی یک آلترناتیو جهت جذب سرمایه گذار دراین حوزه است.

سوال اساسی که از روابط عمومی بخش معدن وصنایع معدنی مطرح است این است که آیا روابط عمومی این بخش میتواند محور جذب سرمایه گذار باشد؟

شروع به کار روابط عمومی در ایران و جهان از طریق بخش صنعت صورت گرفته است. با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی روابط عمومی در حال تکامل و حرفه ای شدن است. تخصصی شدن روابط عمومی دربخش ,معدن و صنایع معدنی جهت افزایش بهره وری و جذب سرمایه اقتصادی است.

 

نکته این است که روابط عمومی در این حوزه باید تخصصی عمل نماید، نداشتن هدف وبرنامه منظم و منسجم باعث کاهش اثر گذاری آن می گردد. روابط عمومی میتواند یک آلترناتیو و پتانسیل برای جذب سرمایه های اقتصادی در حوزه معدن و صنایع معدنی باشد. روابط عمومی نوین در سازمان ها به تدریج به جایگاه واقعی خود به عنوان محور اصلی تولید و انتقال پیام های سازمان به جامعه ذینفعان دست یافته است.

 

یکی از زمینه هایی که از حدود یک دهه پیش تاکنون به تقویت این جایگاه یاری رسانده است رویکرد راهبردی به مقوله ارتباطات است که کارگزاران این حوزه را به افزایش توانمندی لازم جهت ارتقای اثربخشی و کارآمدی فرایند انتقال پیام های سازمان به مخاطبان نزدیک تر نموده است.

ظهور فناوری های نوین مشارکتی، رسانه های اجتماعی مشارکتی و در کنار آن ظهور جامعه خلاق، باعث رشد روابط عمومی نوین و در پس آن خلق روابط عمومی پژوهش گرا و تحلیل گرا برای تسریع و اثربخشی پیام ها درترمینال ارتباطات سازمان و مخاطبین آن شده است و برای شتاب بخشیدن به روند توسعه کشور و اینکه کشور بتواند در عرصه رقابتی در حوزه اقتصاد وارد شود باید روابط عمومی در مقوله خصوصی سازی و نیل به اهداف برنامه پنجم توسعه اقتصادی و فرهنگی به عنوان دانش و هنر تخصصی که دارای اصول و فلسفه ای خاص بوده و از انگیزه بالائی برای خدمتگذاری به مردم و جامعه برخوردار است عمل نماید.

فعالیتهای اساسی روابط عمومی نظیر ، اطلاع رسانی ،حضور در فضای مجازی نمایشگاههای تخصصی، برند سازی ،ایجاد کمپین های تبلیغاتی و نیز تجزیه وتحلیل بازار در جذب سرمایه گذار موثر است. نگاه حرفه ای به این بخش تاثیر مثبت و مستقیمی در جذب سرمایه گذار و نیز تشویق بخش خصوصی برای حضور در بازار دارد . در صورتی که با این دید به فعالیت های این حوزه نگریسته نشود منجر به حدر رفت سرمایه ها میشود. با نگاهی اثر بخش به این مقوله میتوان خلق سرمایه نمود.

نهایتاً می توان به این جمع بندی رسید که روابط عمومی سازمان ها و شرکت های حوزه معدن و صنایع معدنی باید با اثربخشی و کارایی این حرفه در جهت تحقق اهداف سازمانی و کارویژه خود یعنی تقویت ارتباط با سرمایه گذاران را رونق دهند ، ازهمین رو ضرورت دارد با یک برنامه ریزی منسجم، دقیق و پویا به جذب سرمایه گذار در این بخش رسید .

مهدی گودرزی
کارشناسان ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا