رئیس نظام مهندسی معدن: به دنبال راه اندازی صنعت ژئوتوریسم هستیم

رئیس نظام مهندسی معدن: به دنبال راه اندازی صنعت ژئوتوریسم هستیم

دنیای معدن - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: سازمان نظام مهندسی معدن به دنبال این است که بتواند صنعت ژئوتوریسم (زمین گردشگری) را در کشور راه اندازی کند و جلسات زیادی در این خصوص تشکیل شده و به نتایج خوبی رسیده ایم.

نادعلی اسماعیلی روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی معادن روباز در کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه پدیده های معدنی زیادی داریم که می توانیم به واسطه وجود آنها پای ژئوتوریست های معدنی دنیا را به کشور باز کنیم.
وی خاطرنشان کرد: معدن بخشی از اقتصاد کشور را می چرخاند کما اینکه در شرایط تحریم همین معادن بودند که اقتصاد کشور را سر پا نگه داشتند.
وی گفت: باید اشتغال بخش معدن اعلام شود تا ببینیم این بخش چه تعداد اشتغال در کشور ایجاد کرده برای مثال یک ماده معدنی همچون آهک تمام صنعت سرامیک، سیمان و تصفیه را به خود وابسته کرده است و اگر آهک نباشد این صنایع هم نخواهند بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به معدنکاران افزود: معدن کاران با شرایط بسیار سختی کار می کنند و سرمایه گذاران بخش معدن برای به نتیجه رسیدن، مشکلات زیادی را پشت سر می گذارند و نباید به گونه ای باشد که از آنها به عنوان زالو صفت یاد کرد.
وی تصریح کرد: باید ببینیم در تمام دنیا با معدن کاران و سرمایه گزاران بخش معدن چگونه برخورد می کنند که امروز در شرایط مطلوبی قرار دارند.
اسماعیلی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، معدن یکی از مزیت های ماست لذا هر آنچه در کشور تولید می شود وابسطه به معادن است.
وی با ابراز خرسندی از تشکیل شورای عالی معادن در استان ها افزود: نمایندگان مردم در مجلس می توانند از این پس سئوال های خود را از استاندار بپرسند.
وی اظهار کرد: در بخش معدن مزاحمت های زیادی است و حتی کلمه معدن از لحاظ فرهنگی مشکلات زیادی دارد به گونه ای که وقتی می گویند سرمایه گذار می خواهد در مکانی بهره برداری کند همه فکر می کنند این شخص آمده سرمایه ها را بردارد و با خود ببرد در حالی که توجه نمی کنند این معدن می تواند اشتغال زیادی را در منطقه ایجاد کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با تاکید بر لزوم فرهنگسازی مطلوب در حوزه معادن گفت: مشکل امروز ما این است که تا الان برای معدن فرهنگ سازی نکردیم و حداقل چند فیلم برای این بخش نساخته ایم تا مردم بدانند معدن چه نعمت بزرگی است.
وی بیان کرد: یک محدوده معدنی در کردستان راه اندازی شد و امروز 400 نفر را مشغول و اقتصاد و امنیت آن منطقه را متحول کرده ولی هیچ کس برای آن هیچ تبلیغی نکرده است.
وی گفت: به هنرمندان توصیه می کنم که برای معادن کشور مستند بسازند و مردم را آگاه کنند.
اسماعیلی افزود: به نظر بنده باید مجسمه و سردیس سرمایه گذاران معدن را که پول های خود را در چنین مناطق دور افتاده ای هزینه و این مناطق را متحول می کنند در ورودی هر منطقه نصب کرد.
وی گفت: این افراد اگر تعداد کمی از مردم یک منطقه را از آسیب های اجتماعی دور کند قطعا عاقبت به خیر خواهد شد.
همایش ملی معادن روباز دیروز (یکشنبه) با حضور متخصصان و صاحبنظران داخلی و خارجی و با محورهای فرصت های سرمایه گذاری در معادن روباز و کاربرد فناوری های نوین در معادن روباز کشور در کرمان گشایش یافت و تا 27 اردیبهشت در دانشگاه شهید باهنر ادامه دارد.
اولین همایش معادن روباز کشور سال 1380 با ابتکار شرکت مس منطقه ای کرمان برگزار شد و از سومین و آخرین همایش نیز 10 سال می گذرد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا