تسنیم خبر می‌دهد

کنتور هوشمند تمام ایرانی یک ماه دیگر به تولید انبوه می‌رسد

کنتور هوشمند تمام ایرانی یک ماه دیگر به تولید انبوه می‌رسد

با همت یک شرکت دانش بنیان، نخستین خط تولید کنتورهای هوشمند برق تمام ایرانی مراحل نهایی آمادگی برای تولید و بهره برداری را پشت سر می گذارد و این خط تولید تا یک ماه آینده به مدار بهره برداری وارد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در سال 91 طرحی با عنوان "فهام" (طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) در مجموعه وزارت نیرو مطرح شد تا کنتورهای معمولی و دیجیتال اندازه گیری مصرف برق ایران در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی، هوشمند شوند. 

این طرح با تعریف پایلوت هایی در 5 شهر ایران و بررسی ظرفیت های تولیدکنندگان داخلی برای تأمین کنتورهای هوشمند آغاز شد. کنسرسیوم هایی تشکیل شد و پس از تهیه متن استاندارهای ضروری کار در طرح فهام،کار تأمین و نصب کنتورهای هوشمند برق در پایلوت های تعریف شده آغاز شد. 

در این مدت، تأمین کنندگان کنتورهای هوشمند برق به واردات کنتورهای هوشمند و یا واردات تجهیزات و مونتاژ این کنتورها روی آوردند و بخشی از نیاز این 5 شهر پایلوت را تأمین کردند.

در حالی که 3 سال از کلید خوردن این طرح می گذرد، با همت یک شرکت دانش بنیان، اکنون نخستین خط تولید کنتورهای هوشمند برق تمام ایرانی مراحل نهایی آمادگی برای تولید و بهره برداری را پشت سر می گذارد.

پیگیری خبرنگار تسنیم حاکی از این است که این خط تولید تا یک ماه آینده به مدار بهره برداری وارد شده و ظرفیت تولید 2 میلیون کنتور هوشمند را در طول یک سال دارد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا