با حضور وزیر نفت:

قرار داد نفتی ایران و اسپانیا امضا شد

قرار داد نفتی ایران و اسپانیا امضا شد

زنگنه خاطرنشان کرد: ما مشکلی برای تمدید توافق کاهش سقف تولید نداریم و فقط ممکن است بحث بین تمدید 6 ماه و یا یک سال باشد و در این خصوص ما نیز مشکلی نداریم هرچه که اکثریت آمادگی داشته باشندٰ انجام می دهیم.


بیژن نامدار زنگنه در مراسم امضای قرارداد ساخت داخل لوله‌های مغزی CRA همراه با انتقال فنی و فناوری ساخت که با حضور نمایندگان فولاد اصفهان و شرکت توباچک اسپانیا برگزار شد گفت: این قرارداد در روز سوم خرداد که ایام الله و روز تاریخی برای ایران است، امضا می‌‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، زنگنه افزود: خیلی‌ها می‌گفتند بعد از برجام ساخت داخل تمام می‌شود اما باید گفت بعد از برجام امکان ساخت داخل بیشتر فراهم شد.

وی با اشاره به قرارداد ساخت لوله‌های CRA تصریح کرد: اگر تحریم‌ ادامه پیدا می‌کرد ما امکان داخلی سازی این لوله‌ها را نداشتیم اما اکنون از مرحله صفر به ساخت صد در صدی طی سه سال خواهیم رسید و این یک توانمندی بزرگ برای همیشه ایران و منطقه است.

وی تصریح کرد: از دو و نیم سال گذشته بعد از معرفی 10 قلم کالای مورد نیاز نفت که تحریم شد اکثر قراردادها امضا شده که مهمترین آن نیز ساخت لوله‌های CRA است که با رقم 550 میلیون یورو امضا می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت این مدل از لوله فقط محدود به 600 کیلومتری که قرارداد آن امضا شده نیست بلکه برنامه گرفتن بازار منطقه را نیز در دستور کار داریم.

وی اظهار داشت: در این خصوص مناقصه برگزار کردیم و با وجود اینکه شرکت‌های دیگری هم بودند اما فولاد و توباچک اسپانیا شرایط بهتری داشتند بنابراین ساخت لوله به این دو شرکت واگذار شد.

وی تاکید کرد: ما باید از این شرایط استفاده کنیم و از شرکت‌های دیگر خارجی در همه شاخه‌ها چه خرید تجهیزات و یا انعقاد قرارداد بهره ببریم.

زنگنه خاطرنشان کرد: قراردادهای مربوط به ساخت داخل و توسعه میادین نفتی و گازی با هدف بالا بردن ضریب بازیافت ادامه پیدا می‌کند و این سیاست‌ها در دولت بعدی نیز با همین قدرت و استحکام تداوم خواهد یافت.

همچنین بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی  درباره خرید تسلیحات از سوی عربستان و تاثیر آن بر نشست اوپک با توجه به نیاز به بودجه بالا اظهار داشت: اکنون علائمی مبنی بر تصمیم عربستان برای افزایش تولید دیده نمی شود و این کشور علاقه مند است که قیمت ها افزایش پیدا کند.

وی افزود: بحث اصلی اوپک درباره تمدید توافق نوامبر بوده و در مورد اصل تمدید بین اوپک و غیر اوپک اجماع وجود دارد

زنگنه خاطرنشان کرد: ما مشکلی برای تمدید توافق کاهش سقف تولید نداریم و فقط ممکن است بحث بین تمدید 6 ماه و یا یک سال باشد و در این خصوص ما نیز مشکلی نداریم هرچه که اکثریت آمادگی داشته باشندٰ انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: اکنون هیچ بحثی در مورد کاهش تولید ایران نیست مگر اینکه بحث جدید پیش بیاید.

وزیر نفت در ادامه درباره موانع اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی گفت: بخش بزرگی از موانع در روز 29 اردیبهشت برطرف شد.

زنگنه درباره صادرات گاز به عراق بیان کرد: اگر مشکل ال سی برطرف شود صادرات را شروع می کنیم.

وی افزود: برای صادرات به عمان نیز بحث نقشه برداری تمام شده و مشاور اسناد مناقصه و پیشنهاد را تهیه و ارائه می کند و بعد وارد مناقصه می شویم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا