در آخرین روز مبادلاتی این هفته رخ داد؛

رشد دو برابری حجم مبادلات فرابورس

رشد دو برابری حجم مبادلات فرابورس

در مبادلات امروز چهارشنبه سوم خردادماه بیش از 158 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 390 میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت و در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به نماد «غشهداب» با دادوستد افزون بر 57 میلیون سهم به ارزش بیش از 116 میلیارد ریال تعلق گرفت.

در آخرین روز این هفته معاملاتی شاهد رشد چشم‌گیر حجم معاملات صورت‌گرفته در بازارهای فرابورس ایران بودیم به گونه‌ای که بیش از 404 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 46 میلیارد ریال در این بازارها دست‌به‌دست شد و حجم این دادوستدها نسبت به روز گذشته حدود دوبرابر افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از  فرابورس ایران، در مبادلات امروز چهارشنبه سوم خردادماه بیش از 158 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 390 میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت و در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به نماد «غشهداب» با دادوستد افزون بر 57 میلیون سهم به ارزش بیش از 116 میلیارد ریال تعلق گرفت. در همین حال نمادهای «ذوب» و «فولای» به ترتیب به لحاظ حجم و ارزش رتبه‌ دوم را در میان بازارهای اول و دوم کسب کردند.

در میان نمادهای فرابورسی بیشترین افزایش قیمت به نام نماد شرکت‌های کی بی سی و مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن ثبت شد و در مقابل نماد شرکت‌های صنعت روی زنگان و عمران و توسعه شاهد تا سقف 4.8 واحدی بیشترین کاهش قیمتی را تجربه کردند.

همچنین نماد «لکما» متعلق به کارخانجات مخابرات ایران با دادوستد بیش از 45 میلیون سهم به ارزش افزون بر 30 میلیارد ریال به بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در میان تابلوهای بازار پایه دست یافت و در مجموع بازار پایه شاهد نقل‌وانتقال بیش از 240 میلیون سهم بودیم که ارزشی بالغ بر 309 میلیارد ریال را رقم زد.

بازگشایی 5 نماد معاملاتی طی امروز

نمادهای «حسینا»، «ارفع»، «زگلدشت»، «ومسان» و «سفاسی» امروز بازگشایی شدند و نماد معاملاتی شرکت داروسازی تولید دارو نیز به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، متوقف شد.

رصد معاملات تابلو تسهیلات مسکن حاکی از مبادله 77 هزار و 783 ورقه به ارزش حدود 57 میلیارد ریال است و تسه ماه گذشته یعنی اردیبهشت 96 به بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی در این میان دست یافت. امروز اوراق تسهیلات مسکن در بازه قیمتی 717 تا 742 هزار ریال خریدوفروش شدند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از 255 هزار ورقه در 476 نوبت معاملاتی دست‌به‌دست شد که ارزشی بالغ بر 247 میلیارد ریال را رقم زد.

در نهایت شاخص کل فرابورس ایران با بیش از یک واحد رشد در پله 926 واحدی مبادلات این هفته را به پایان رساند؛ این در حالی است که نمادهای «هرمز» و «دماوند» با حدود نیم واحد اثر منفی، مانع از رشد بیشتر آیفکس شدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا