پیش بینی میانگین قیمت سنگ آهن در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷

پیش بینی میانگین قیمت سنگ آهن در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷

دنیای معدن - تحلیلگران بانک دویچه براساس موجودی سنگ آهن چین پیش بینی کردند قیمت سنگ آهن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به متوسط ۵۰ دلار برسد.

به نقل ار بیزینس پرایس، تحلیلگران بانک دویچه براساس موجودی سنگ آهن چین پیش بینی کرده اند قیمت سنگ آهن در سه ماهه چهارم سال 2017 به متوسط 50 دلار برسد .

اگرچه شرایط کنونی بازار برای سنگ آهن با عیار 62 درصد مناسب است اما سطوح موجوی بالا و موجودی در بنادر چین هم به 127 میلیون تن رسیده است که 40 تا 50 میلیون تن از این حجم را گریدهای پائین سنگ آهن تشکیل می دهد .

این تحلیلگران پیش بینی کرده اند تقاضا برای فولاد در چین در سال 2017 حدود 3 درصد رشد داشته باشد زیرا چینی ها مشغول ایجاد تغییراتی در سطوح تولید فعلی هستند . آنها سعی دارند کوره های القائی دارای کارائی کمتر را از چرخه تولید خارج کنند و ظرفیت تولید کوره بلندها را هم کاهش دهند .

کارخانه های مطرح چینی تأیید کرده اند در سال گذشته میلادی 65 میلیون تن از ظرفیت تولید کوره بلندها در این کشور کاهش یافته و قرار است در سال جاری هم 50 میلیون تن دیگر از ظرفیت کوره بلندها کاسته شود .

پکن قصد دارد حذف کوره های القائی با کارائی پائین را هم تا پایان ژوئن تکمیل کند . بعد از کاهش ظرفیت در نظر گرفته شده برای کوره بلندهای این کشور ظرفیت تولید آنها به زیر یک میلیارد تن خواهد رسید اما با اعمال تمام این تغییرات تقاضا برای سنگ آهن 62 درصد همچنان وجود دارد زیرا کوره بلندهای باقی مانده نیاز به خوراک با گرید بالا دارد . بنابراین تولیدکنندگان گریدهای پائین سنگ آهن مجبور به ارائه تخفیف های زیاد در بازار هستند .

تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت های سنگ آهن 62 درصد در اواخر سال 2016 بیشتر بدلیل افزایش قیمت ذغالسنگ و فولاد و همچنین کاهش ظرفیت تولید اتفاق افتاده است. باوجود سفته بازی وسیع چینی ها در بازار در اوایل سال 2017 اما این فعالیت ها تأثیر محدودی بر بازار داشته است .

به نظر می رسد تجار تأثیر چندانی بر روند بازار ندارند ، یک سوم آنها در سال 2015 از بازار حذف شدند و بقیه آنها هم سخت تحت تأثیر پویائی کنونی بازار قرار دارند .

در نهایت تحلیلگران بانک دویچه پیش بینی کرده اند قیمت سنگ آهن 62 درصد در اواخر سال 2017 به 50 دلار برسد اما شاید در سال 2018 مجدداً به متوسط قیمت 54 دلار بازگردد . ریوتینتو ، واله ، بی اچ پی و فورتسکیو همگی نرخ ها را حفظ کرده اند .

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا