گزارش روز؛

تعادل در بانکی ها

تعادل در بانکی ها

درگروه های بانکی و لیزینگی که اکثرا متعادل بودند، نمادهای وسینا، وکار، ولملت و وخاور مثبت تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند.

 

گروه خودرویی با معاملاتی متعادل اما گرایشی منفی دنبال شدند که از کاهش قدرت فروشندگان حکایت داشت که در این بین نمادهای خمحور، خفنر، خفناور و خموتور با نوساناتی مثبت همراه بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، به نظر می رسد در روزهای آینده و در صورت افزایش قدرت خریداران شاهد برگشت قیمتی گروه تاثیر گذار مذکور و در نتیجه مثبت شدن کل بازار باشیم.

در گروه حمل و نقل که اکثرا پرتقاضا دنبال شدند، نمادهای توریل، حتوکا و حکشتی از اقبال بیشتر ودر نتیجه معاملاتی مثبت تر برخوردار بودند. وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه گفت: تشریفات گمرکی بین ایران و روسیه از ابتدای ژانویه ۲۰۱۸ تسهیل می‌شود. وی خاطرنشان کرد: موضوع پیشرفت روابط تجاری آستراخان و گیلان از طریق کانال آبی و حمل و نقل با کشتی در دست پیگیری بوده است. وی در نظر گرفتن معافیت مالیاتی و تمهیدات گمرکی برای گسترس این روابط را از دیگر برنامه‌های مهم و در دست پیگیری عنوان کرد.

درگروه های بانکی و لیزینگی که اکثرا متعادل بودند، نمادهای وسینا، وکار، ولملت و وخاور مثبت تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند. صف خرید نماد آسیا در گروه متعادل بیمه ای قابل توجه بود همچنین در گروه سرمایه گذاری نماد وصنا صف خرید و نمادهای پردیس، وصنعت، وبیمه و واتی مثبت دنبال شدند و نماد اعتلا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی و تشکیل جلسه هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه با رشد حدود 1.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. در سفر روز گذشته دکتر ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی کشورمان به عمان، درباره اتصال شبکه های پرداخت بانکی دو کشور از طریق سیستم سوییچ های طرفین به منظور دسترسی دارندگان کارت های بانکی ایران و عمان به خودپردازها و دستگاه های پذیرنده توافق کردند. همچنین مقرر شد به منظور بسط همکاری دو جانبه میان دو کشور، شعب بانک های صادرات ایران و ملی مستقر در عمان فعال شوند. همچنین رییس کل بانک مرکزی خبر از الزام تامین اجتماعی و صندوق فرهنگیان به فروش سهام بانک رفاه و بانک سرمایه داد.

درگروه متعادل و منفی شیمیایی، نمادهای شیران و شکلر با صف خرید و نمادهای شپلی، پترول، شپارس، شخارک و شگل مثبت دنبال شدند. در شروع بازار با افزایش تقاضا و نوسانات مثبت گروه پالایشگاهی مواجه شدیم که خیلی زود با عقب نشینی خریداران در نهایت دادوستدهای متعادل منفی آنها را ایجاد کرد این در حالی بود که با ادامه توافق و حمایت تولید کنندگان عمده نفت پیرامون کاهش تولید، کفه ترازو به سمت رشد قیمت نفت سنگینی می کند.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا متعادل بودند که در این میان گروه روی و نمادهایی نظیر کاما، فرآور، فولای، فزرین، فجر و کدما پرتقاضا تر و در نتیجه با صف خرید همراه شدند، در ادامه بازار نیز نماد کبافق به جمع صف خریدهای گروه های مذکور پیوست همچنین نمادهای میدکو و زنگان پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام، متعادل مور بازگشایی قرار گرفتند و نماد کیمیا با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر بااهمیت در عملکرد واقعی سال مالی 95 متوقف شد.

در گروه ساختمانی که اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند، نماد ثالوند پراقبال تر ظاهر شد و با جهش قیمتی به صف خرید رسید، نماد توس پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه تقسیم سود نقدی با رشد حدود 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت، در شروع بازار نیز نمادهای خرینگ، سصفها و بشهاب با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شدند. گروه سیمانی اکثرا معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه کردند که در این بین نمادهای سخوز، سخواف، سدور و سکرما با صف خرید همراه شدند و نماد ساروم پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه تقسیم سود نقدی و فوق العاده تصویب افزایش سرمایه با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشای قرار گرفت.

نمادهای باز گروه کاشی و سرامیک اکثرا معاملاتی مثبت را تجربه کردند به طوریکه همگی به صف خرید رسیدند همچنین در پایان معاملات نماد شرکتهای دتماد، شاملا، ثاباد، فخاس و سخوز جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای متوقف شدند.

در گروه محصولات کاغذی و چاپ، نماد چکاوه با صف فروش، نماد چکارن با صف خرید و نمادهای چافست و چکاپا متعادل و منفی سپری شدند در انسو و در گروه مثبت غذایی با صف های خرید نمادهای غشهداب، غسالم، غمارگ، غمهرا و غفارس مواجه شدیم. در گروه آی تی با اعمال فشار فروش اکثر نمادها بخصوص نمادهای اپرداز و آپ مواجه شدیم به طوریکه نماد اپرداز به صف فروش نیز رسید.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شیران و حکشتی و منفی نمادهای شبندر و فارس بدون تغییر در ارتفاع 81,124 ثابت ماند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا