در خط نورد گرم فولاد مبارکه انجام شد؛ تولید انبوه ورق های ویژه ساخت رینگ خودروهای سبک

در خط نورد گرم فولاد مبارکه انجام شد؛ تولید انبوه ورق های ویژه ساخت رینگ خودروهای سبک

دنیای معدن - کارشناسان و کارکنان خط نورد گرم فولاد مبارکه با دستیابی به جزئیات فنی تولید ورقهای گرم استحکام بالا (گرید SAPH۴۴۰) با ضخامت ۱.۶ و عرض ۱۰۰۰ میلیمتر شرایطی فراهم کردند تا کشور ایران از هرگونه واردات این نوع ورق بی نیاز شود. علیرضا کی یگانه رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر و با بیان اینکه در اولین گام به میزان ۶۰۰ تن از این محصول با کیفیت قابل رقابت با انواع وارداتی تولید شد، گفت: همواره تولید محصولات گرم دارای ابعاد خاص و به ویژه با گریدهای سخت از چالش های مهم فولادسازان و نوردکاران محسوب میگردد. به طوری که نورد و کلاف گیری این محصولات، مشکلات فراوان و توقفات بلند مدتی را به همراه هزینه های مربوطه به خط تولید نورد گرم تحمیل می نمایند. در همین خصوص کارشناس گروه فنی ناحیه نورد گرم افزود: یکی از محصولات مورد سفارش نورد گرم تولید این نوع محصول با گرید داخلی۳۸۷۵ بود که همواره تولید به موقع و کیفی آن از سوی کارخانه های رینگ سازی خودروی سبک از جمله شرکت سایپا درخواست میشد. مصطفی خیرپور در خصوص فرآیند تولید این محصول بیان کرد: در این راستا با همکاری کارکنان نورد گرم و پشتیبانی واحدهای PPC و MPT این محصول سفارش داده شده، مطابق با مشخصات فنی لازم و به طور انبوه در فولاد مبارکه تولید شد. وی از اصلاح برنامه تولید، بهبود ریتم نورد، بهینه سازی ضخامت و دمای بار خروجی رافینگ، اصلاح الگوی نیروی نورد، اصلاح فانکشن سرعت نورد به عنوان مهمترین فعالیتهای انجام شده برای تولید این نوع محصول ویژه یاد و از همه کارکنان این واحدها قدردانی کرد.

علیرضا کی یگانه رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر و با بیان اینکه در اولین گام به میزان ۶۰۰ تن از این محصول با کیفیت قابل رقابت با انواع وارداتی تولید شد، گفت: همواره تولید محصولات گرم دارای ابعاد خاص و به ویژه با گریدهای سخت از چالش های مهم فولادسازان و نوردکاران محسوب میگردد. به طوری که نورد و کلاف گیری این محصولات، مشکلات فراوان و توقفات بلند مدتی را به همراه هزینه های مربوطه به خط تولید نورد گرم تحمیل می نمایند.
در همین خصوص کارشناس گروه فنی ناحیه نورد گرم افزود: یکی از محصولات مورد سفارش نورد گرم تولید این نوع محصول با گرید داخلی۳۸۷۵ بود که همواره تولید به موقع و کیفی آن از سوی کارخانه های رینگ سازی خودروی سبک از جمله شرکت سایپا درخواست میشد.
مصطفی خیرپور در خصوص فرآیند تولید این محصول بیان کرد: در این راستا با همکاری کارکنان نورد گرم و پشتیبانی واحدهای PPC و MPT این محصول سفارش داده شده، مطابق با مشخصات فنی لازم و به طور انبوه در فولاد مبارکه تولید شد.
وی از اصلاح برنامه تولید، بهبود ریتم نورد، بهینه سازی ضخامت و دمای بار خروجی رافینگ، اصلاح الگوی نیروی نورد، اصلاح فانکشن سرعت نورد به عنوان مهمترین فعالیتهای انجام شده برای تولید این نوع محصول ویژه یاد و از همه کارکنان این واحدها قدردانی کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا