حل مشکل بیکاری در گروی تولید داخلی است

حل مشکل بیکاری در گروی تولید داخلی است

یک نماینده مجلس گفت: برای جلوگیری از بیکاری باید تولید صورت بگیرد و برای این کار لازم است جلوی قاچاق کالا گرفته شود.

در گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) ابراهیم کارخانه ای در مراسم روز ملی کیفیت با اشاره به برنامه‌های اجرایی مطرح شده در این همایش اظهار کرد: واحدهای تولیدی و سازمان‌ها باید در این زمینه آموزش ببینند و در این سازمان‌ها ساختار سازی شود.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر دو سال قبلشان به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مهمترین مسأله‌ای که با آن مواجهیم این است که با وجود این همایش‌ها کمتر نتیجه می‌گیریم و طبق فرمایشات رهبر انقلاب باید در ساختار نظام اجرایی کشور تغییر و تحول صورت بگیرد و تا زمانی‌که این تحول بنیادی به وجود نیاید مسائل کشور حل نخواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت موضوع تولید اظهار کرد: باید در وزارتخانه‌ها تحول به وجود بیاید چون ظرفیت اشتغال در این وزارتخانه‌ها پر شده‌است و بیش از این نمی توانند اشتغال ایجاد کنند بنابراین بیکاری زمانی حل می‌شود که تولید صورت بگیرد.

کارخانه‌ای با بیان این‌که برای حل مسأله کیفیت اول باید مسأله تولید و رونق حل شود، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب معتقدند شتاب علمی کشور ما 13 برابر کشورهای دیگر است اما باید دید شتاب چرخه تولید ما چند برابر است.

وی افزود: در یک روز معادل یک و نیم میلیون بشکه نفت قاچاق داریم که نفت را بشکه ای 50 دلار حساب کنیم معادل 25 میلیارد دلار می‌شود . بنابراین باید جلوی قاچاق را بگیریم تا تولید صورت بگیرد و اشتغال ایجاد شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید این فرهنگ ایجاد شود که هر آنچه را که تولید می کنیم مصرف کنیم گفت: ما باید نگاه داخلی داشته باشیم و اگر این فرهنگ در کشور پا بگیرد تحول اساسی در کشور به وجود خواهد آمد.

وی همچنین به اهمیت مسأله نقدینگی اظهار کرد: اگر بتوانیم طوری برنامه ریزی کنیم که 814 میلیارد تومان که صرف قاچاق می‌شود وارد چرخه تولید شود و 87هزار میلیارد تومان مالیاتی که قرار است از مردم گرفته شود به جای مردم عادی از دانه درشت‌های مالیات گریز بگیریم کمک بزرگی به کشور خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اهمیت همگامی دانش و صنعت خاطر نشان کرد: از بدو انقلاب اسلامی ما به همکاری دانش و صنعت تاکید داشتیم اما هنوز نتوانسته‌ایم علم را وارد چرخه تولید کنیم.باید بدانیم اگر دانش ، پژوهش و صنعت در کنار هم باشند تحول اساسی ایجاد می‌شود مثل آنچه که در صنایع دفاعی اتفاق افتاده است.

وی افزود: ایجاد مناطق ویژه صنایع مبتنی بر فناوری‌های برتر در کنار موضوعات علمی و دانشگاهی است و اگر بتوانیم روی این زمینه کار کنیم تحول بزرگی رخ خواهد داد.

کارخانه‌ای با بیان این‌که در حال حاضر در کشور منابع کوچک بسیار زیادی وجود دارد،‌ افزود : این منابع نمی توانند محصولات خود را با کیفیت بالا تولید کنند و دائما تعدادشان کم می‌شود. بنابراین واحدهایی که برندهای شناخته شده دارند می توانند منابع کوچک را تحت پوشش قرار دهند تا آن‌ها نیز تحت عنوان یک برند واحد کالای خود را به فروش برسانند.

وی با اشاره به اهمیت تعریف نظام جامع استاندارد گفت:‌ باید در سازمان‌ها خود اظهاری ارزیابی صنعت صورت بگیرد و سازمان ملی استاندارد آن را بررسی کند در این صورت واحدها ارتقا می‌یابند اما اگر یک سازمان بخواهد همه واحدها را ارتقا دهد امکان پذیر نیست.

این نماینده مجلس در پایان سخنانش اظهار کرد: بیش از یک ونیم سال است کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان ملی استاندارد در مجلس شورای اسلامی با همکاری سازمان ملی استاندارد مطرح شده که امیدواریم یک قانون خوب تهیه شده و به زودی در مجلس به تصویب برسد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا