در نشست سالانه رقم خورد؛

خیز سازمان بورس برای ارتقای عضویت در آیسکو

خیز سازمان بورس برای ارتقای عضویت در آیسکو

در سلسله نشست های مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار با مقامات و مسوولان سایر بورس های حاضر در این کنفرانس، دیدارهایی با نهادهای ناظر بازار سرمایه کشورهای آلمان، یونان، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، کبک کانادا، هند و نیز بریتانیا با هدف ارتقای سطح روابط همکاری دوجانبه و همچنین ارتقای عضویت سازمان بورس از وابسته به عادی صورت پذیرفته است.

 

 

سفر مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار جهت شرکت در چهل و دومین نشست کنفرانس سالانه «سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) به جامائیکا به پایان رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، نمایندگان بورس تهران در این نشست در جلسات دو جانبه با دبیر کل آیسکو و رییس هیات مدیره آیسکو (مهمترین مقام آیسکو) ملاقات کردند. از آنجایی که رییس هیأت مدیره آیسکو، رییس نهاد ناظر هنگ کنگ نیز هست جلسه با این مقام مسوول در دو سطح آیسکو و نهاد ناظر انجام گرفته است.

 

همچنین در سلسله نشست های مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار با مقامات و مسوولان سایر بورس های حاضر در این کنفرانس، دیدارهایی با نهادهای ناظر بازار سرمایه کشورهای آلمان، یونان، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، کبک کانادا، هند و نیز بریتانیا با هدف ارتقای سطح روابط همکاری دوجانبه و همچنین ارتقای عضویت سازمان بورس از وابسته به عادی صورت پذیرفته است.

 

خاطر نشان می شود، در نشست‌های تخصصی و پنل‌های عمومی عناوین متنوعی مانند پاسخ‌های قانونی به رشد پدیده «فین تک» ها، چگونگی حفاظت از ساختار بازار سرمایه از ریسک های سیستماتیک، نقش استانداردهای بین‌المللی در بازار سرمایه، چگونگی افشای تخلفات بازار از سوی نهادهای قانونگذار، تحرک و اقدامات بیشتر کاربران بازار برای ایجاد امنیت در بازار سرمایه و نقش فعالتر بازار سرمایه در تأمین مالی اقتصاد مورد بحث و تبادل نظر حاضرین در این نشست ها قرار گرفت.

 

یادآور می شود، آقایان سید احمد عراقچی، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی، سعید فلاح پور، عضو هیات مدیره و مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی، و بهادر بیژنی، جانشین رییس سازمان در سرمایه‌گذاری خارجی سازمان بورس و اوراق بهادار، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار در بزرگترین گردهمایی سالانه نهادهای ناظر بازار سرمایه دنیا بودند.

 

نشست کنفرانس سالانه «سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO) مهمترین گردهمایی آیسکو است؛ سازمانی تاثیر گذار که مسوولیت تدوین استانداردهای بیش از ٩٥ درصد بازار سرمایه دنیا را بر عهده دارد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا