معاون اجرایی رییس جمهور

خواست مردم بهبود مستمر کیفیت محصولات داخلی است

خواست مردم بهبود مستمر کیفیت محصولات داخلی است

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: آنچه مردم می‌خواهند بهبود مستمر محصولات داخلی است که روزمره با آن مواجه‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، شریعتمداری در مراسم روز ملی کیفیت ضمن تبریک این روز به واحدهای تولیدی اظهار داشت: امروز دوازدهمین جایزه ملی کیفیت اهدا می‌شود و این بدان معنا است که واحدها به امر کیفیت به عنوان یک وظیفه ملی و وجدانی عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به تفاوت‌های مفاهیمی مثل کیفیت، استاندارد، بهره‌وری، مدیریت بهره‌وری فراگیر و مدیریت جامع کیفیت اظهار کرد: با وجود تفاوت‌هایی که در این مفاهیم وجود دارد، جامعه یک انتظار دارد و آن این است که سطح کیفی همه محصولات که در اختیار می‌گیرد افزایش یابد.

وی افزود: بنابراین باید در برنامه‌ریزی‌هایمان نتیجه‌گرا باشیم تا به یک هدف کیفی برسیم، و در این زمینه بهترین ارزیابان مردم هستند. باید دید آیا امروز با برگزاری دوازدهمین جایزه ملی، از ما در سطح جهانی رضایت مشاهده می‌شود یا خیر.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به نظریاتی که در دنیا در عرصه علم مدیریت و اقتصاد مطرح می‌شود بیان کرد: کشورهای دیگر از همه جای دنیا تجربیات علمی صاحبان علم و دانش را می‌گیرند و به راهکارهای عملی تبدیل می‌کنند و ملت‌های پیشرو گاهی برخی از مفاهیم را با انطباق به هنجارهای ملت خود تبدیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز وظیفه داریم متناسب با هنجارهای ملی خود مطالعه کنیم و برخی مفاهیم را تولید و عرضه کنیم.

شریعتمداری نظارت و کنترل کیفی را لازمه رسیدن به کیفیت دانست و اظهار کرد: وجود قانون‌مندی‌ها از لوازم اساسی کیفیت است، اما حاصل قوانین موازی و گاهی متناقض، مدیریت اقتضایی است و موجب می‌شود نظام تدوین استاندارها چندپاره شود. بنابراین لازم است دکتر کارخانه در بررسی‌های جدید در مجلس که مسوول این موضوع هستند آن را پیگیری کنند تا قانون‌های متداخل رفع شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان سخنانش با اشاره به نمایشگاه مطبوعات، ضمن تاکید بر اهمیت نقش رسانه در موضوع کیفیت اظهار کرد:رسانه‌ها آینه تمام نمای کیفیت سازمان‌ها هستند و در تعریفی دیگر رسانه همچون نوری است که محاسن و معایب را نشان می‌دهد، بنابراین امیدوارم رسانه‌ها در راستای ارتقای کیفیت نقش موثری داشته باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا