مهدی طحانی در گفتگو با سنا ؛

شاخص، کانال 90 هزار را نشانه گرفته است

شاخص، کانال 90 هزار را نشانه گرفته است

طحانی با بیان اینکه اکنون در فصل برگزاری مجامع هستیم ، گفت: همین عامل باعث شده که رشد شاخص 773 واحد مثبت بشود و نکته ای که وجود دارد این است که اگر شاخص بتواند از نظر نموداری عدد 81 هزار را طی چند روز به صورت پایدار رد کند ، عددهایی بالاتر از 90 هزار را نیز می تواند نشانه بگیرد.

 
 

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه،  با اشاره به واکنش مثبت بازار سرمایه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، از نشانه گیری شاخص به سوی قله 90 هزار واحدی خبر داد .

مهدی طحانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: به هر حال اگر رییس جمهور تغییر می کرد، شاید سیاست های اقتصادی و مراودات بین المللی دستخوش تغییراتی می شد اما به نظر می رسد بازار سرمایه به شرایط ثبات اقتصادی روی خوش نشان داده است، مخصوصاً اینکه از چند وقت پیش بازار به صورت نوسانی عمل می کرد .

وی با بیان اینکه اکنون در فصل برگزاری مجامع هستیم، افزود: این امر نیز عاملی برای رشد شاخص است، در عین حال، با توجه به پیش بینی ها، انتظار می رود شاخص روندی پایدار را در پیش گرفته و به ارقام بالاتر دست یابد.

طحانی تاکید کرد: توجیه رشد شاخص هم وجود دارد ؛ مشروط به اینکه دولت و بدنه اجرایی از ساختار کند خود خارج شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: متاسفانه انتقادی که مطرح است و انتقاد درستی هم هست، این است که تصمیمات اقتصادی در کشور ما به  کندی  صورت می گیرد؛ مثلا  اگر اصلاح نظام بانکی را با سرعت بیشتری  داشته باشیم ، با کنترل تورم و کاهش نرخ سود سپرده بانکی، اعداد بالای 90 هزار برای شاخص دور از دسترس نخواهد بود.

وی پیش بینی کرد: با توجه به رشدی که در قیمت های جهانی کالاها اتفاق افتاده، شاخص بتواند در افق 4 ماه آینده به اعداد بالای 90 هزار دست پیدا کند.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه، همچنین افق شش ماهه شرکت های دارویی، ساختمانی و شرکت هایی را  که با نرخ تسهیلات کار می کنند  روشن توصیف کرد.

طحانی ادامه داد: از طرفی به نظر می رسد خودروسازها باید سرعت بیشتری برای عملیاتی کردن قراردادهایشان با خارجی ها داشته باشند تا  آثار آن به شکل ملموس دیده شود. همچنین در صنعت قطعه سازی اتفاقات مثبتی رخ داده و به نظر می رسد تا آخر هفته کج دار و مریز ادامه یابد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر مشخص شد که پاشنه آشیل دولت مسایل اقتصادی است، ابراز امیدواری کرد اصلاحات اقتصادی از جمله کاهش نرخ سود بانکی در کوتاه ترین زمان ممکن آغاز شود .

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا