برخوردار عنوان کرد

به جای ارائه تسهیلات خرید، پروژه‌های عمرانی فعال می‌شد

به جای ارائه تسهیلات خرید، پروژه‌های عمرانی فعال می‌شد

مدیر عامل شرکت دخانیات معتقد است سیاست‌های جدید اقتصادی برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی که با شتاب درحال انجام است، بهتر بود پولی که برای این سیاست‌ها در نظر گرفته شده به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رفت.

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره سیاست‌های جدید اقتصادی از جمله وام 25 میلیون تومانی خودرو و کارت اعتباری 10 میلیون تومانی برای خرید کالا که به منظور ایجاد رونق در بازار و خروج از رکود در نظر گرفته شده است،گفت: اقتصاددانان دولت یازدهم دستاوردهای مثبتی در زمینه مهار تورم بدست آوردند، اگر دولت تورم را کنترل نمی‌کرد نرخ سود بانکی افزایش می‌یافت و امکان رقابت کالاهای داخلی با کالاهای خارجی گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: بنابراین این اقدام با موفقیت انجام شد اما زمان آن طولانی شد تا حدی که رکود شدیدی وارد بازار و صنایع شد. در حال حاضر نیز اقدامات و سیاست‌هایی که برای خروج از رکود در نظر گرفته شده با شتاب در حال انجام است. درحالیکه اگرپولی که در قالب وام‌های جدید پرداخت می‌شود به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رفت و از طریق آن به صنایع و سایر بخش‌ها وارد می‌شد نتایج مطلوبی را به دنبال داشت.

او افزود: اولین نتیجه این بود که پروژه‌های عمرانی از جمله نفت، پتروشیمی، معدن، سد و... به ثمر می‌نشست که می‌توانست برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند و از طرف دیگر این امکان به وجود می‌آمد که بخش‌های پایین دستی اقتصاد منتفع و اقتصاد سالم‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های جدید اقتصادی تا حدودی باعث تورم خواهد شد، گفت: البته حتما این سیاست‌ها رونق نسبی در فضای اقتصادی ایجاد خواهد کرد اما در کنار آن تا حدودی تورم به همراه خواهد داشت.

برخوردار اضافه کرد: بیشترین رشد اقتصادی در کشور مربوط به صنعت خودرو است، برای همین خودرو همیشه هدف و مورد توجه است اما صنایع مختلف نیز معتقدند دولت‌های گذشته و حال به طور مداوم صنعت خودرو را مورد توجه قرار می‌دهند که به نظر می‌رسد دیدگاه نابجایی نیست و صنایع دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا