رشد قیمت نفت در دومین هفته متوالی

رشد قیمت نفت در دومین هفته متوالی

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار لندن با یک دلار و 10 سنت یا 2.1 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 53 دلار و 61 سنت رسید که بیشترین قیمت پایان روز از 18 آوریل (29 فروردین) است.

 

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت های نفت در پایان هفته گذشته برای دومین هفته متوالی بالا رفت و رکود یک ماه گذشته را شکست. افزایش انتظارات در این مورد که کشورهای عضو اوپک و غیراوپک هفته آینده با تمدید توافق کاهش تولید موافقت خواهند کرد، عامل این رکوردزنی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار لندن با یک دلار و 10 سنت یا 2.1 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 53 دلار و 61 سنت رسید که بیشترین قیمت پایان روز از 18 آوریل (29 فروردین) است.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور با 98سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن به بهای 50 دلار و 33 سنت معامله شد که بیشترین قیمت پایان روزی از 19 آوریل (30 فروردین) است.

قیمت نفت برنت دریای شمال 5.4 و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت 5.2 درصد در هفته گذشته افزایش پیدا کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و 11 تولیدکننده غیر عضو اوپک در راس آنها روسیه، قرار است 25 مه (چهار خرداد) گرد هم آمده و در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری کنند.

اوپک و غیر اوپک در اواخر سال 2016 موافقت کردند تولید جمعی آنها به طور میانگین یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش یابد. تاریخ اجرای این توافق از ابتدای سال 2017 و اعتبار آن 6 ماهه است.

انتظار می رود این توافق برای 6 ماهه دوم سال میلادی جاری نیز تمدید شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا