در آخرین هفته اردیبهشت ماه صورت گرفت؛

رشد ۱۶ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

رشد ۱۶ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

در آخرین هفته اردیبهشت ماه بالغ بر ۴۶۵ هزار و ۱۳۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال در بورس کالای ایران داد و ستد شد و حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد ۱۴ و ۱۶ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در آخرین هفته اردیبهشت ماه در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۲۲۰ هزار و ۲۷ تن انواع کالا به ارزش ۴ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال داد و ستد و ۲۱۲ هزار و ۷۹۱ تن فولاد، ۵ هزار و ۹۲۰ تن مس، یک هزار و ۱۲۰ تن آلومینیوم، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۵۰ تن روی از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، بیش از ۲۲۱ هزار و ۹۲۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۹۶ هزار و ۱۹۴ تن قیر، ۶۳ هزار و ۱۵۷ تن مواد پلیمری، ۲۳ هزار و ۴۶۰ تن وکیوم باتوم، ۱۱ هزار تن لوب کات، ۲۱ هزار و ۳۲۵ تن مواد شیمیایی، ۴ هزار و ۳۲۰ تن گوگرد، یک هزار و ۹۲ تن عایق رطوبتی، یک هزار و ۳۵۷ تن روغن پایه و اسلاک واکس  و همچنین ۲۰ تن آرگون خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در هفته آخر اردیبهشت ماه معامله ۲۲ هزار و ۱۴۷ تن انواع کالا به ارزش ۴۰۵ میلیارد ریال را مشاهده کرد؛ این تالار با داد و ستد ۹ هزار و ۵۰۰ تن گندم، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن شکر سفید، یک هزار و ۵۰۰ تن روغن خام و ۵۴۷ تن جو دامی به آخرین هفته اردیبهشت ماه پایان داد.

لازم به ذکر است در هفته ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران، هزار و ۳۵ تن پتاس (کلرید پتاسیم)، پودر نارگیل و کنسانتره فسفات داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا