افزایش ۲۵۷ میلیارد ریالی ارزش صندوق های قابل معامله در بازار سرمایه

افزایش ۲۵۷ میلیارد ریالی ارزش صندوق های قابل معامله در بازار سرمایه

آزادسازی سهام عدالت در قالب صندوق های قابل معامله از جمله راهکارهایی است که توسط کارشناسان برای این طرح پیشنهاد شده است که تصویب نهایی آن در گرو ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت از طرف دولت جهت تصویب نمایندگان به مجلس است.

 

ارزش صندوق های قابل معامله (ETF) در بازار سرمایه بیش از ۲۵۷ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ آزادسازی سهام عدالت در قالب صندوق های قابل معامله از جمله راهکارهایی است که توسط کارشناسان برای این طرح پیشنهاد شده است که تصویب نهایی آن در گرو ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت از طرف دولت جهت تصویب نمایندگان به مجلس است.

بر این اساس جدیدترین آمارها نشان می دهد ارزش صندوق های قابل معامله در فروردین ماه امسال با رشدی 257 میلیاردی نسبت به مدت مشابه ماه قبل به رقم 12 هزار  و 880 میلیارد ریال رسید.

گفتنی است در حال حاضر 25 صندوق قابل معامله در بازار سرمایه ایران فعال هستند و صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزشی معادل 5147 میلیارد ریال بزرگترین صندوق ETF است.

همچنین صندوق های قابل معامله توسعه یکم با  1293 میلیارد ریال، صندوق پایدار سپهر 1163 میلیارد ریال، آرمان آتی کوثر1027، صندوق امین با 1016 ملیارد ریال، صندوق کیان با 738 میلیارد ریال و نسیم با 334 میلیارد ریال به ترتیب در رتبه های دوم تا ششم بزرگترین صندوق های ETF بازار سرمایه قرار دارند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا