نوسان در شاخص های آسیایی به دلیل آشفتگی های سیاسی

نوسان در شاخص های آسیایی به دلیل آشفتگی های سیاسی

ریسک های سیاسی واشنگتن و برزیل در معاملات صبحگاهی موجب سقوط شاخص های آسیایی شد در حالی که در ادامه معاملات، این متغیرها با روند افزایشی همراه شدند.

 

شاخص های آسیایی در آخرین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شدند در حالی که در ساعات معاملات صبحگاهی روند نزولی را در پیش گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، ریسک های سیاسی واشنگتن و برزیل در معاملات صبحگاهی موجب سقوط شاخص های آسیایی شد در حالی که در ادامه معاملات، این متغیرها با روند افزایشی همراه شدند.

بر اساس این گزارش، شاخص تاپیکس ژاپن با وجود افزایش قیمت ین، روند صعودی را در پیش گرفت در حالی که قیمت سهام در بازارهای هنگ کنگ و کره جنوبی نیز افزایشی شد .

در این بین، سهام موجود در بازار استرالیا منفی ترین معاملات هفتگی را به ثبت رساند .

در بازار طلا، قیمت این کالا با پنجمین روز افزایش رو به رو شد در حالی که قیمت دلار و اوراق قرضه آمریکا ثابت ماند.

این در حالی است که، مردم برزیل با برگزاری همایش های خیابانی خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور شدند.

اما، میشل تمر، رییس جمهور برزیل که به پرداخت رشوه و حق السکوت متهم شده است روز پنحشنبه ضمن تکذیب اتهامات مطرح شده، تاکید کرد که قصد استعفا ندارد. تمر گفت در جریان تحقیقات دیوان عالی این کشور، بیگناهی خود را ثابت خواهد کرد.

در همین حال، وزیر دارایی برزیل از سرمایه گذاران خارجی و داخلی خواست تا مانع ناآرامی در بازار شوند و احتمالات کناره گیری اجباری میشل تمر از قدرت را جدی نگیرند.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه در روزنامه برزیلی(O Globo)، مکالمات نواری ضبط شده منتشر شد که حکایت از آن داشت که میشل تمر روز هفتم مارس نشستی با جوسلی باتیستا، یکی از مالکان گروه تجاری جی اند اف (J&F) داشته است.

طی این نشست، تاجر مشهور برزیلی به رئیس جمهور اظهار داشته که مبالغی برای گرفتن حق السکوت به حساب ادواردو کانا، سیاستمدار سابق و پرنفوذ برزیل که عامل عزل دیلما روسف، رئیس جمهور سابق و چپگرای این کشور به حساب می آید، واریز کرده است.

در این بین، در واشنگتن، اتهامات وارده بر ترامپ مبنی بر دخالت روسیه در انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور، موجب آشفتگی اوضاع سیاسی در ایالات متحده شده است.

وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی، دادستانی ویژه ای به منظور رسیدگی به ماجرای ارتباط روسیه با انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تعیین کرده است که این اقدام مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.

بر این اساس، وظیفه دادستانی این پرونده به عهده رابرت مولر، رئیس پیشین اف بی آی در دولت اوباما قرار گرفته است تا ابهامات موجود در این زمینه را برطرف کند.

واکنش شاخص ها در ابتدای معاملات صبحگاهی به این اخبار کاملا طبیعی بود در حالی که پس از مدتی شاخص ها روند افزایشی را در پیش گرفتند.

شاخص آسیا پاسفیک با رشد 0.1 درصدی همراه شد در حالی که شاخص تاپیکس ژاپن 0.2 درصد مثبت شد.

اس اند پی استرالیا 0.3 درصد کاهش دشت در حالی که در کره جنوبی شاخص اصلی بورس این کشور توانست با رشد 0.2 درصدی به معاملات ادامه دهد.

شاخص هنگ سنگ بورس هنگ کنگ نیز 0.3 درصد مثبت شد در حالی که شاخص شانگهای چین با تغییرات اندکی به معاملات ادامه داد.

اما در برزیل، شاخص اصلی بورس این کشور کاهش 8.8 درصدی داشت در حالی که صندوق قابل معامله بوسپا که در بورس توکیو معامله می شود و از سهام شرکت های برزیلی تشکیل شده است نیز افت 5.4 درصدی را متحمل شد.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا