آغاز ثبت آمار و اطلاعات تولیدکنندگان محصول جو در آذربایجان غربی

آغاز ثبت آمار و اطلاعات تولیدکنندگان محصول جو در آذربایجان غربی

مدیر تنظیم بازار نهاده ها و محصولات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ نفر رابط ، آمار و اطلاعات تولیدکنندگان جو در شهرستان های استان را به منظور خرید تضمینی جو در بورس کالا در سامانه ثبت نام اطلاعات کشاورزان ثبت می کنند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، احمد دهقان با بیان این مطلب افزود: این طرح در راستای حمایت از کشاورزان، شفاف سازی معاملات، و برآورد قیمت عادلانه که با مشارکت سازمان بورس کالای کشور و وزارت جهاد کشاورزی در کل کشور اجرایی شده و در استان ما نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن آغاز برداشت محصول جو در استان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و به منظور تسریع در ساماندهی و خرید به موقع و تضمینی جو از کشاورزان، هماهنگی لازم با استفاده از تمامی ظرفیت های آموزشی، ترویجی، سخت افزاری، سیلو و انبارها صورت گرفته است.

دهقان افزود: سامانه ورود و ثبت نام اطلاعات کشاورزان (قیمت تضمینی جو) به آدرس www.Farmers.ime.co.ir طراحی و در اختیار کشاورزان قرار دارد تا با وارد کردن کد ملی به عنوان رمز و شماره همراه رابط بدون صفر بعنوان گذر واژه (پسورد)، این امکان را داشته باشند تا به آموزش های مرتبط دست یابند.

مدیر تنظیم بازار نهاده ها و محصولات سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: اجرای طرح قیمت تضمینی جو در بورس کالا باعث می شود تا معاملات سنتی و وقت گیر به سمت بازاری مدرن و قانونمند حرکت کرده، دست واسطه ها و دلالان سودجو در این زمینه کوتاه شده و تسریع در اصل قیمت تضمینی محصول برای کشاورزان وکاهش بار مالی دولت را شاهد باشیم.

منبع:ایانا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا