گزارش روز؛

بازار آرام و کم نوسان جلو می رود

بازار آرام و کم نوسان جلو می رود

گروه بانکی پس از شروعی منفی، اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند و تنها نماد وکار همچنان منفی بود در این بین نماد وپست با دادوستدهای پرتقاضا به صف خرید رسید در آنسو و در گروه سرمایه گذاری نیز همین منوال معاملات در جریان بود

 

در اوایل بازار با معاملات مثبت گروه خودرویی و اکثر گروه های بزرگ بازار مواجه شدیم اما در ادامه و با عقب نشینی خریداران و افزایش قدرت فروشندگان، نوسانات منفی گروه های مورد اشاره نمایان شد که همچنان از جو احتیاط بازار حکایت داشت و احتمالا تا اواخر هفته ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از کارگزاری آبان،  در گروه حمل و نقل نمادهای حپترو، حریل و حفارس شروعی مثبت و نماد حسینا منفی دنبال شدند که با گذشت زمان معاملات و با شدت گرفتن عرضه ها، نماد حسینا با صف فروش مواجه شد.

گروه بانکی پس از شروعی منفی، اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند و تنها نماد وکار همچنان منفی بود در این بین نماد وپست با دادوستدهای پرتقاضا به صف خرید رسید در آنسو و در گروه سرمایه گذاری نیز همین منوال معاملات در جریان بود و اکثرا متعادل بودند که در این میان نمادهای وبوعلی و وتوصا با رشد قیمتی بیشتری به کار خود پایان دادند. بانک مرکزی «دستورالعمل الزامات ناظر بر حاکمیت شرکتی در مؤسسات اعتباری غیردولتی» را به‌منظور تقویت راهبری مؤسسه اعتباری و دستیابی به اهداف عملیاتی، گزارش‌دهی مالی و رعایت قوانین و مقررات در مؤسسات اعتباری به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

گروه های پالایشگاهی و روانکارها پس از شروعی مثبت اکثرا با عقب نشینی خریداران و نوسانات منفی به کار خود پایان دادند در این بین نماد شاوان به واسطه خبر روز گذشته راه اندازی واحد ایزومریزاسیون (که با راه اندازی واحد مذکور کل بنزین تولیدی به استاندارد یورو4 ارتقاء خواهد یافت و میزان آن به 2 میلیون و 800 هزار لیتر در روز خواهد رسید) از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر برخوردار بود. عربستان و روسیه اعلام کردند، به منظور کاهش مازاد عرضه موجود در بازار نفت، از تمدید توافق کاهش تولید توسط تولید کنندگان نفت تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ حمایت می کنند.

درگروه های فلزی و معدنی که پس از شروعی متعادل، اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند، صف خرید نمادهای فروس و فنوال چشم نوازی می کرد.

گروه های ساختمانی و سیمانی با دادوستدهای متعادل و مثبتی مواجه بودند و در این میان نمادهای سهگمت و ثالوند از تقاضای بالاتر در نتیجه با صف خرید دنبال شدند.

در گروه بنیادی محور آی تی که معاملاتی اکثرا متعادل و منفی داشتند نماد اپرداز پس از تجربه صف خرید با افزایش عرضه ها، متعادل تر به کار خود پایان داد اما نماد افرا همچنان با رشد قیمتی اما کم حجم دنبال شد. با حضور نمایندگان بانک کارآفرین، شرکت وَرانِگر و شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، از محصول PDA-POS (نسل جدید پایانه‌های فروش سیار) رونمایی شد. این نوع از پایانه فروش سیار از طریق اتصال به تلفن همراه هوشمند یا تبلت پذیرنده انجام تراکنش بانکی را برای پذیرندگان امکان‌پذیر می‌کند.

قشرین نماد همچنان صف خرید و قشیر و قهکمت نمادهای مثبت گروه منفی قند و قشکر بود همچنین در پایان معاملات نمادهای داسوه، فجر، غشان و حتوکا جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و شرکت سیمان ارومیه جهت برگزاری مجامع فوق العاده تصمیم گیری افزایش سرمایه و عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای تاپیکو و رمپنا با افت حدود 5.5 واحدی به ارتفاع 79,957 رسید که در این بین نمادهای شپنا و اخابر بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا