پس آزمایش موشکی کره شمالی؛

طلا جهش یافت

طلا جهش یافت

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری پس از آزمایش موشکی کره شمالی با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کره شمالی روز یکشنبه یک فروند موشک دیگر را شلیک کرده است که این اقدام مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به شمار می رود. این اقدام کره شمالی با مخالفت کشورهای مختلف روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۱۵ درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۹ دلار رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تشدید تنش های سیاسی بین المللی و انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی دی اس تاکید کرد: انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف در آمریکا و تشدید نگرانی های سیاسی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. انتشار امارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا ابهامات زیادی را درباره وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به وجود آورده است.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است سه شنبه برای مذاکره درباره آزمایش موشکی کره شمالی تشکیل جلسه دهد. این نشست به درخواست آمریکا کره جنوبی و ژاپن برگزار خواهد شد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه آور یل تنها ۰.۴ درصد رشد داشته است. این رقم در ماه مارس نیز با رشد ۰.۱ درصدی روبرو شده است. کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که خرده فروشی در آمریکا در ماه گذشته با رشد ۰.۶ درصدی روبرو شود.

قیمت جهانی طلا روز جمعه نیز با رشد ۰.۳ درصدی روبرو شده بود. انتشار آمارهای ناامید کننده در آمریکا موجب کاهش ارزش دلار نیز شده است.

ادامه تنش در سیاست داخلی آمریکا به خاطر اقدام غیر منتظره دونالد ترامپ در برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی نیز تاثیر زیادی بر نوسانات در بازارها بین المللی داشته است.

وزرای دارایی کشورهای صنعتی جهان نیز روز جمعه از آمریکا خواستند تا به تعهدات خود در چارچوب تجارت آزاد پایبند باشد. تاکید ترامپ بر اتخاذ سیاست های حمایتی با انتقاد گسترده ای روبرو شده است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت احتمالا به بیش از ۱۲۲۹ تا ۱۲۳۶ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

منبع: رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا