صدور سند برای 165 میلیون هکتار اراضی

صدور سند برای 165 میلیون هکتار اراضی

مدیرکل کاداستر سازمان امور اراضی کشور گفت: اجرای طرح کاداستر یکی از کارهای مثال‎زدنی دولت حاضر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در لرستان، صفدر نیازی در دومین جلسه هماهنگی کمیته فنی اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی لرستان افزود: اجرای طرح کاداستر کار بزرگی برای کشور است و ما برای انجام این کار باید با یک همت عظیم و همکاری تمام دستگاه‎ها حرکت کنیم تا تمامی کشور بتوانند از آن بهره‎مند شوند.

وی با بیان اینکه در تمام کشورهای صادر کننده محصولات کشاورزی طرح کاداستر سال‎هاست که اجرایی شده است، ادامه داد: در آمریکا، فرانسه، هلند، بلژیک این طرح انجام شده و ضرورت اجرای آن در ایران بیش از پیش حس می‎شود.

او اظهار کرد: کاداستر زیرساخت است و اجرای آن با آنجام پروژه‎های زیرساختی دیگر نظیر اتوبان، راه‎آهن و... فرقی ندارد.

مدیرکل کاداستر سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه از سال 93 قانون اجرای کاداستر را قانون کرد و طبق ماده 2 این قانون سازمان ثبت اسناد و املاک موظف است که برای 165 میلیون هکتار از اراضی کشور سند مالکیت ایجاد کند، اضافه کرد: دستگاه‎ها مکلفند برای اجرای این طرح اطلاعات موردنیاز را به سازمان اسناد و املاک تقدیم کنند و همکاری لازم را با این سازمان داشته باشند.

نیازی با یادآوری اینکه اجرای این طرح فقط برای جهاد کشاورزی نیست بلکه تمامی کشور و سایر دستگاه‎ها ملزم به همکاری هستند، خاطرنشان کرد: طرح کاداستر اراضی کشور با همکاری سازمان مختلف از جمله نقشه‎برداری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‎های مرتبط اجرایی می‎شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر طی 7 مرحله است، تصریح کرد: خریداری تصاویر، مرجع‎سازی، گویاسازی، طراحی پرسش‎نامه اطلاعات توصیفی، ورود اطلاعات توصیفی به پایگاه جامع اطلاعات کشوری، تهیه گزارش و تحلیل داده و... ازجمله این مراحل هستند.

او گفت: تفاهم‎نامه‎ای میان سازمان نقشه‎برداری کشور برای عکس‎برداری از 15 میلیون هکتار از اراضی کل کشور بسته شده و قرار است ظرف دو سال این کار انجام شود.

مدیرکل کاداستر سازمان امور اراضی کشور افزود: کاداستر تثبیت و تعیین حدود مالکیت و به ثبت رساندن توسط اداره کل ثبت اسناد طبق قانون مصوبه 15/11/1393 مجلس شورای اسلامی است که سازمان ثبت اسناد موظف به ثبت و تثبیت و صدور اسناد کلیه اراضی کشور است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا