دی اتیلن گلایکول ارزان شد؛

بررسی قیمت پایه محصولات شیمیایی

بررسی قیمت پایه محصولات شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۱۷ و ۲۴ اسفند نشان می دهد که اکثر کالاها روندی نزولی داشته اند و تعداد اندکی از آنها با افزایش قیمت روبه رو شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین افت قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به دی اتیلن گلایکول با ۵.۴ درصد کاهش است، این کالا از رقم ۲ هزار و ۳۵۱ تومان به ۲ هزار و ۲۲۲ تومان رسیده است.

در رده بعدی کاهش قیمت ها بنزن با ۳.۶ درصد افت نسبت به هفته قبل قرار دارد، این کالا ۱۳۸ تومان ارزان شده است.

اوره پریل و اوره صنعتی نیز به ترتیب با ۲.۵ و ۲.۷ درصد کاهش نسبت به هفته قبل قرار دارند، این کالاها ۱۹ تومان نسبت به هفته قبل ارزان شده اند.

منواتیلن گلایکول و استایرن منومر نیز نسبت به هفته قبل روندی نزولی داشتند، به طوری که منواتیلن گلایکول از رقم ۲ هزار و ۳۰۸ تومان به ۲ هزار و ۲۶۳ تومان رسید، همچنین استایرن منومر هم از رقم ۳ هزار و ۳۴۵ تومان به ۳ هزار و ۲۹۸ تومان رسید.

همچنین سودمایع هم با ۰.۸ درصد کاهش نسبت به هفته قبل روبه رو شد. اورتوزایلین، کریستال ملامین، دی اتیل هگزانول، ایزوبوتانول و اسیدترفتالیک نیز نسبت به هفته قبل روندی نزولی داشتند.

در همین حال تعداد محدودی از محصولات شیمیایی با افزایش اندک قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند که در صدر آنها آروماتیک سنگین با ۲ درصد رشد نسبت به هفته قبل قراردارد، پارازایلین با ۱.۵ درصد رشد، رتبه دوم را کسب کرد، این کالا از رقم ۲ هزار و ۶۴۷ تومان به ۲ هزار و ۶۸۷ تومان رسیده است.

اسیداستیک، نرمال بوتانول وزایلین مخلوط نیز با افزایش نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند، به ترتیب این کالاها ۱۴، ۲۴ و ۸ تومان نسبت به هفته قبل گران شدند.

در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی هم قیمت دلار با ۰.۳ درصد کاهش به رقم ۳ هزار و ۷۴۲ تومان رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا