در غرفه ایسنا اعلام شد:

موضوع کاهش نرخ سود بانکی در دستور امروز شورای پول و اعتبار نیست

موضوع کاهش نرخ سود بانکی در دستور امروز شورای پول و اعتبار نیست

عضو شورای پول و اعتبار اعلام کرد: بررسی موضوع کاهش نرخ سود بانکی در دستور کار امروز شورای پول و اعتبار نیست و ممکن است این موضوع در آینده از سوی شورا بررسی و تصمیم‌گیری شود.

پورابراهیمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تاکید کرد: شورای پول و اعتبار تنها مرجع قانونی برای تصویب نرخ سود بانکی است و مباحثی که روزهای اخیر درباره کاهش نرخ سود بانکی و منتفی‌شدن آن مطرح شده، اظهارنظر بوده و فقط شورای پول و اعتبار باید به عنوان مرجع قانونی باید درباره‌ی نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان این‌که شورای پول و اعتبار از کاهش نرخ سود بانکی استقبال می‌کند، اظهار کرد: سمت‌وسوی کاهش نرخ سود بانکی از نظر شورای پول و اعتبار قابل قبول است و باید بانک‌ها به سمت کاهش نرخ سود بانکی پیش روند.

عضو شورای پول و اعتبار اظهار کرد: شورای پول و اعتبار از پیشنهاد شورای هماهنگی بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی استقبال می‌کند و این موضوع در شورای پول و اعتبار مسیر خود را طی خواهد کرد.

پورابراهیمی ضمن انتقاد از این‌که کاهش نرخ سود بانکی به 20 درصد که در اردیبهشت‌ماه ابلاغ شد هنوز عملیاتی نشده است، گفت: با توجه به عملیاتی نشدن کاهش نرخ سود که در اردیبهشت‌ماه ابلاغ شد، کاهش نرخ برای دومین مرحله غیرمنطقی و غیرکارشناسی است و باید کاهش نرخ سود قبلی نیز اعمال شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا