تهران پربازده ترین بورس در هفته گذشته

تهران پربازده ترین بورس در هفته گذشته

بورس تهران با رشد 1.8 درصدی شاخص کل(TEDPIX) توانست بیشترین بازدهی را در این بازه زمانی در مقایسه با همتایان خود ثبت کند.

 

شاخص کل بورس تهران در مقایسه با همتایان خود در بازارهای جهانی، بیشترین بازدهی را در 7 روز کاری گذشته به ثبت رساند و رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و بر اساس آمار منتشر شده توسط مدیریت تحقیق و توسعه شرکت بورس تهران، بورس تهران با رشد 1.8 درصدی شاخص کل(TEDPIX) توانست بیشترین بازدهی را در این بازه زمانی در مقایسه با همتایان خود ثبت کند.

بر اساس این گزارش،بورس تهران با بازدهی (1.8 درصد) و بورس توکیو با کمترین میزان بازدهی(-5.9 درصد) بهترین و بدترین رتبه را به نام خود به ثبت رساندند.

بر اساس این گزارش، در این بازه زمانی، بازدهی بورس دوبی کاهش 0.2 درصدی داشت و بورس عربستان سعودی 0.3 درصد افت کرد در حالی که، استانبول 1.3 درصد مثبت شد.

شاخص داوجونز صنعتی در بورس نیویورک با کاهش 1.6 درصدی همراه شد در حالی که شاخص اس اند پی نیویورک کاهش 0.7 درصدی داشت.

بورس نزدک هفت روز گذشته کاری را با 0.3 درصد بازدهی پشت سر گذاشت و داکس آلمان 0.2 درصد کاهش را در این بازه زمانی از آن خود کرد.

در پاریس، شاخص کک این بازه زمانی را با رشد 1.3 درصدی پشت سر گذاشت در حالی که در لندن شاخص فوتسی 4.2 درصد افت را در این مدت از آن خود کرد.

در هفت روز گذشته کاری، در اسپانیا شاخص آیبکس 1.6 درصد مثبت شد که در واقع پس از بورس تهران، دومین رتبه بازدهی را به دست آورد.

در سوی دیگر، بورس آمستردام هلند کاهش 0.7 درصدی داشت و شاخص نیکی بورس توکیو با کاهش 5.6 درصدی همراه شد. در حالی که شاخص تاپیکس در این کشور کاهش 5.9 درصدی داشت و کمترین بازدهی را در دنیا به نام خود ثبت کرد.

یک هفته گذشته کاری در بورس هنگ کنگ با کاهش 1.8 درصدی شاخص هنگ سنگ همراه شد. در حالی که در مالزی شاخص KLCI کاهش 0.4 درصدی داشت و شانگهای چین هم با افت 2.4 درصدی شاخص SSEC رو به رو شد.

 

بیشترین درصد روزهای مثبت کاری از آن بورس تهران شد

در این میان، با بررسی عملکرد بورس های اوراق بهادار تا آخرین روز کاری فروردین ماه سال جاری می توان اذعان داشت که بورس تهران با بیشترین درصد روزهای مثبت از ابتدای سال، رتبه نخست را به دست آورده است.

در این بین، بورس تهران 94 درصد روزهای کاری از ابتدای سال را با روند مثبت پشت سر گذاشته است در حالی که بورس دوبی در رتبه بعدی 52 درصد روزهای کاری را با روند مثبت به پیش برده است.

در این بین، در منطقه خاورمیانه ،عربستان سعودی در رتبه بعدی 48 درصد از روزهای کاری را در مدار مثبت طی کرده است و استانبول نیز 46 درصد از روزهای کاری را مثبت بوده است.

اما در منطقه آمریکا، شاخص داوجونز صنعتی در نیویورک با گذراندن 23 روز معاملاتی 30 درصد در روند مثبت بوده است و در منطقه اروپا بورس آلمان و اسپانیا با گذراندن 22 روز معاملاتی 55 درصد روزهای کاری را در مدار مثبت طی کردند .

اما در منطقه جنوب شرق آسیا نیز بورس شانگهای چین با 22 روز کاری 50 درصد روزهای کاری را در مدار مثبت پشت سر گذاشته است.  

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا