ارزش بازار سایپا ۵۲ هزار میلیارد ریال شد

ارزش بازار سایپا ۵۲ هزار میلیارد ریال شد

ارزش کل بازارسایپا تا پایان معاملات روزچهارشنبه گذشته (۱۹ اردیبهشت) افزون بر۵۲ هزار میلیارد ریال شد، این درحالی است که ارزش کل بازار خودرو در بورس تهران در همین زمان بیش از ۱۷۸ هزار میلیارد ریال بوده است.

 

به گزارش روزجمعه گروه خودروسازی یاد شده، سایپا این روزها به سهم طلایی بورس تهران مبدل شده و به نوعی در این بازاریکه تازی می کند. شاید درکنار افزایش حجم معاملات سایپا از نظر ارزش و حجم، عبور ارزش کل بازار سایپا از ۵۰ هزار میلیارد ریال یک خبر مهم برای این گروه خودروسازی باشد.
برهمین اساس نارنجی پوشان جاده مخصوص اکنون با ارزش ترین سهم بازار در گروه خودرویی از هر نظرهستند.
درهمین پیوند، ارزش کل بازارسایپا تا پایان معاملات روزچهارشنبه هفته گذشته افزون بر۵۲ هزارمیلیارد ریال شد، در حالی که ارزش کل بازار خودرو در بورس تهران درپایان هفته گذشته بیش از ۱۷۸ هزارمیلیارد ریال بوده است؛ به عبارتی سایپا به تنهایی یک سوم ارزش بازارخودرو را دربین هفت شرکت حاضرنماد خودرویی دراختیار دارد.
از سوی دیگر درآخرین روزهفته گذشته سهام سایپا حداکثر سقف رشد پنج درصد را تجربه کرد، همچنین نماد این شرکت بزرگ خودروسازی در بیش از ۲۰۵ میلیون و ۶۲۷ هزار سهم به ارزش ۲۷۲ میلیارد ریال مورد داد وستد قرار گرفت و سهام داران حقیقی بیشتر خریدار بودند و در مقابل سهامداران حقوقی فعالیت چندانی نداشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا