مدیرعامل توانیر خبر داد

افزایش 16 درصدی مصرف گاز در نیروگاه‌ها

افزایش 16 درصدی مصرف گاز در نیروگاه‌ها

مدیر عامل توانیر از افزایش 16 درصدی مصرف گاز در نیروگاه‌ها خبر داد و گفت که این رشد بیانگر توجه وزارتخانه‌های نیرو و نفت به مسایل زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آرش کردی در حاشیه نمایشگاه صنعت برق با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال مصرف گاز در نیروگاه‌ها به 86 درصد افزایش یافته اعلام کرد که این نسبت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: در این مدت مصرف "مازت" در نیروگاه‌ها با کاهش 30 درصدی به 8 درصد و مصرف گازوئیل با ریزش 50 درصدی به 6 درصد رسیده است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه و هدف وزارت نیرو برای افزایش دو برابری صادرات برق گفت: سالانه حدود 10 میلیارد کیلو وات ساعت از مجموع 278 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولیدی کشور صادر شده و همزمان کمتر از سه میلیارد کیلو وات ساعت برق نیز به کشور وارد می شود.

وی همچنین ارزش برق صادراتی کشور را سالانه بین 10 تا 15 هزار میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان برق صادر می کنیم و باید به این توجه داشت که قابلیت افزایش صادرات بین 20 تا 25 میلیارد کیلو وات ساعت در سال است.

کاهش 5 درصدی تلفات برق در یکسال

کردی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: بر اساس آمارها در مهر امسال میزان تلفات برق از 15.5 به 10.5 درصد کاهش یافته است که امیدواریم تا پایان سال تک رقمی شود.

وی افزود: حدود دو درصد از کاهش 5 درصدی تلفات انجام شده مربوط مدیریت برق‌های غیرمجاز است که بسیاری از آنها برطرف و با استقبال مردم مواجه شده است.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه حدود 4.5 تا 5 درصد مجموع 15.5 تلفات برق سال گذشته غیرفنی و 10 درصد فنی بوده عنوان کرد: همواره بین 7 تا 7.5 درصد تلفات برای ماهیت صنعت برق بوده که اجتناب ناپذیر است.

به گفته وی پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم توسعه تلفات برق به 7.5 درصد برسد که این استاندارد و مطابق شرایط اقلیمی و وضعیت شبکه های موجود است.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: کاهش تلفات با اقداماتی نظیر سلاماندهی برق های غیرمجاز، کنترل دقیق آنها و استفاده از سیستم های اتوماسیون و قرائت کنترل‌ها و راه اندازی کردن شبکه حاصل شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا