رئیس صنعت و معدن طبس:

۱۸۰ هزار تن زغال سنگ از معادن شهرستان طبس استخراج شد

۱۸۰ هزار تن زغال سنگ از معادن شهرستان طبس استخراج شد

گروه معادن >زغال‌سنگ - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: از آغاز امسال تاکنون۱۸۰ هزار تن زغال سنگ به ارزش ۳۵ میلیارد تومان، از معادن شهرستان طبس استخراج شده است.

به گزارش ماین نیوز، مرتضی جلالی فرد ظهر امروز در بازدید از این معادن اظهار داشت: سال گذشته استخراج زغال سنگ از این معادن از مرز 2 میلیون تن گذشت و برای امسال استخراج 2 میلیون و 300 هزار تن هدف گذاری شده است.

وی با اشاره وجود 27 معدن زغال سنگ در شهرستان طبس افزود: از این تعداد 19 معدن زغال کک و 8 معدن زغال حرارتی استخراج می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: زغال کک به ذوب آهن اصفهان و زغال حرارتی علاوه بر ارسال به کارخانه فولاد سمنان و کوره ها در سراسر کشور، به کشورهای چین و ترکیه صادر می شود.

جلالی فرد با اشاره به فعالیت 4 کارخانه زغال شویی در این شهرستان، از بهره برداری از 2 کارخانه زغال شویی دیگر تا نیمه دوم سال خبر داد و افزود: کارخانه کک طبس هم خرداد راه اندازی می شود.

وی همچنین از کسب جواز تاسیس واحد تولید میعانات پتروشیمی از کک خبر داد و اظهار داشت: محدوده معدنی زغال سنگ شهرستان طبس 30 هزار کیلومتر است که 76 درصد ذخایر زغال سنگ کشور را دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: بیش از 4 هزار نفر در معادن زغال سنگ شهرستان طبس مشغول به کار هستند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا