همه کارگران زمستان یورت بیمه کارگری معدن بودند

همه کارگران زمستان یورت بیمه کارگری معدن بودند

گروه معادن - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 23مورد بازرسی معادن گلستان در 2 سال اخیر خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت کار در معدن، میزان بازرسی از این بخش نسبت به دیگر کارگاه های تولیدی بیشتر است.

به گزارش ماین نیوز، سعیدمازندرانی در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب گرگان اظهار داشت:

13 بازرس کار برای 40 هزار کارگاه در استان فعالیت دارند و با وجود این حجم زیاد کارگاه ها، نوبت بازرسی آنها به چند سال می انجامد.

وی ؛دامنه وظایف بازرسان کار را وسیع ارزیابی کرد و افزود: صیانت از نیروها با حفظ ایمنی کار و بررسی حقوق و مزایای کارگران، شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز، کار کودکان، مشاغل سخت و زیان آور و بررسی حوادث ناشی از کار از وظایف بازرسان است.

مازندرانی با تاکید بر اینکه ایمنی بر اشتغال اولویت دارد، اضافه کرد: با بازرسی های مدون و با برنامه ریزی مناسب از سال 91 تا 95 میزان حوادث ناشی از کار در استان 40 درصد کاهش یافت.

وی گفت که یکی از اقدامات اداره تعاون در خصوص کاهش حوادث ناشی از کار، تعیین مسئول ایمنی در هر کارگاه است که در معدن آزادشهر نیز مسئولین ایمنی کارگاه ها حضور داشتند.

** حادثه معدن آزادشهر از غم انگیزترین اتفاقات کارگری کشور
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی از حادثه معدن آزادشهر به عنوان یکی از غم انگیزترین اتفاقات کارگری در کشور یادکرد و افزود: پس از وقوع حادثه با حضور مستمر در محل معدن از نزدیک پیگیر مطالبات کارگران بودیم.

مازندرانی اضافه کرد: صدور حکم مستمری جان باختگان، پرداخت کمک بلاعوض به خانواده های آنان، برقراری بیمه بیکاری در مدتی که معدن تعطیل خواهد بود و همچنین پیگیری مطالبات و معوقات کارگران به منظور پرداخت آن از اقدامات انجام شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی به شایعات در خصوص نوع بیمه متفاوت کارگران معدن اشاره و تصریح کرد: همه کارگران معدن زمستان یورت، بیمه کارگری معدن بودند و تاکنون کسی با بیمه غیر از این به ما مراجعه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کار در معادن جزو مشاغل سخت و با ریسک بالاست، افزود: 120نفر از کارگران معدن موفق به بازنشستگی پیش از موعد شدند.

حجت الاسلام سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان نیز با اشاره به ضرورت بررسی علت حادثه در فضایی به دور از احساسات و با کار کارشناسی دقیق، بر لزوم رسیدگی به خانواده جان باختگان و پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد.

در حادثه روز چهارشنبه 13 اردیبهشت معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر واقع در شرق گلستان 43معدنچی جان باختند و افزون بر 73 نفر مصدوم شدند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا