در داد و ستدهای اولین روز هفته ثبت شد؛

تغییر مالکیت 758 میلیون برگه دارایی مالی در بورس تهران

تغییر مالکیت 758 میلیون برگه دارایی مالی در بورس تهران

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ماشین سازی نیرومحرکه، سیمان خوزستان، ایران ارقام، پارس سوییچ، تایدواتر خاورمیانه و کاشی الوند بود.

 

 

در داد و ستدهای اولین روز هفته شاخص بورس در کانال 80 هزار واحدی تثبیت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز شنبه سهامداران بیش از 785 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 424 میلیارد ریال در 47 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

بورس تهران امروز شاهد رشد نزدیک به 15 واحدی شاخص کل بود. به این ترتیب این متغیر شنبه را در عدد 80 هزار و 142 به پایان رساند. این در حالی بود که شاخص بازار اول 24 واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم 230 واحد بالا رفت.

نمادهای پتروشیمی مبین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، پتروشیمی جم و خدمات انفورماتیک با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

در مقابل نمادهای پتروشیمی پردیس و مپنا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های خودرو، شیمیایی و دستگاه های برقی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت ایستادند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ماشین سازی نیرومحرکه، سیمان خوزستان، ایران ارقام، پارس سوییچ، تایدواتر خاورمیانه و کاشی الوند بود.

این در حالی بود که سهامداران پست بانک، پشم شیشه ایران، کارتن ایران، کاغذ سازی کاوه، گروه صنایع بهشهر ایران، داروسازی زاگرس فارمد پارس و نورد آلومینیوم ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران در پایان معاملات امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت کارکنان نفت، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت ملی نفت ایران،اوراق صکوک بناگستر کرانه، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام نورد آلومینیوم و اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز پتروشیمی مبین با معامله بلوکی 109 میلیون سهمی به ارزش 445 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا