نیمی از حجم کل مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم دست به دست شد

نیمی از حجم کل مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم دست به دست شد

در بازارهای اول و دوم نزدیک به 129 میلیون سهم به ارزش افزون بر 467 میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت. این در حالی است که نمادهای «ذوب» و «دماوند» به ترتیب بالاترین میزان حجم و ارزش معاملاتی را در این بازارها به خود اختصاص دادند.

 

در نخستین روز معاملاتی این هفته دادوستد بیش از 213 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 198 میلیارد ریال در فرابورس ایران رقم خورد که 60 درصد از حجم و حدود 40 درصد از ارزش کل معاملات در بازارهای اول و دوم دست‌به‌دست شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، در بازارهای اول و دوم نزدیک به 129 میلیون سهم به ارزش افزون بر 467 میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت. این در حالی است که نمادهای «ذوب» و «دماوند» به ترتیب بالاترین میزان حجم و ارزش معاملاتی را در این بازارها به خود اختصاص دادند.

همچنین نماد «شراز» از گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای 0.8 واحد بر شاخص کل اثر منفی برجای گذاشت و در مقابل نماد «مارون» با حدود نیم واحد مانع از افت بیشتر آن شد که در نهایت آیفکس با 1/7 واحد کاهش، در ارتفاع 922 واحدی معاملات امروز را پایان بخشید.

نمادهای «کرمان» و «کمرجان» بیشترین افزایش قیمت را تا سقف 3.7 درصدی تجربه کردند و نمادهای «اتکام»، «وهور» و «افرا» با بیشترین کاهش قیمت در میان نمادهای فرابورسی مواجه شدند.

نماد معاملاتی شرکت داروسازی تهران شیمی «شتهران1» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد و نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد «صایتل1» نیز پس از پرداخت اجاره‌بهای ماهانه اوراق، بازگشایی شدند.

اوراق تسهیلات مسکن نیز در آغاز این هفته در بازه قیمتی 742 تا 763 هزار ریال خریدوفروش شدند و در مجموع این تابلو بیش از 77 هزار ورقه به ارزش افزون بر 58 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد.

نگاهی به مبادلات صورت‌گرفته در تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز نشان می‌دهد که بیش از 505 هزار ورقه به ارزش افزون بر 492 میلیارد ریال در این تابلو نقل‌وانتقال یافته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا