مدیر عامل کارگزاری بانک آینده عنوان کرد:

بازار سرمابه به جایگاه اصلی خود بازگشت

بازار سرمابه به جایگاه اصلی خود بازگشت

آقابزرگی به بازبینی و تسهیل قوانین اشاره کرد و گفت: بازبینی در قانون تجارت، اصلاح و ابداع قوانینی مثل رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی یکی از بهترین و پربازده ترین اقدامات سه الی 4 ساله گذشته بوده است.


اصلاح نحوه عرضه های اولیه (اجرای بوک بیلدینگ) از مهمترین اتفاق های بازار سرمایه در سال های اخیر بود.

فردین آقابزرگی مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به اینکه تغییر عرضه اولیه و اجرای بوک بیلیدنگ اتفاق مهمی برای شفافیت بیشتر بازار سرمایه بود، افزود: با روش بوک بیلدینگ بسیاری از ایرادات گذشته در عرضه های اولیه برطرف شده و تاثیرات مثبت این روش بر شفافیت بازار سرمایه افزوده است.

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده درباره سایر دستاورد های سال های اخیر بازار سرمایه گفت: قانونمند کردن نظام استفاده از دارایی ها و نوع سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری، ساماندهی پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با تکالیف سازمان بورس، انتشار اوراق خزانه کنترل شده، توسعه بازار بدهی و معرفی ابزار  های مالی جدید اتفاق های مهم بازار سرمایه بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این اقدامات در عرصه بازار سرمایه می تواند نقش مهمی در توسعه بورس داشته باشد، تاکید کرد: نتیجه تصمیم ها و کارهای سازمان بورس در این دوران، بازگشت بازار سرمایه به جایگاه واقعی خود در اقتصاد بود.

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده ادامه داد: پیش از این در شرایط رکودی یا شرایطی که مولفه ای برای رشد وجود نداشت شاهد بازدهی های عجیب در بازار بودیم اما امروز با افزایش سطح دانش مالی به نقطه ای رسیدیم که بازار سرمایه به آینه دقیق تر وضعیت اقتصادی تبدیل شده است.

این کارشناس بازار سرمایه به توسعه نرم افزاری بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: اقدامات مثبتی برای اصلاح سامانه معاملات در دست انجام است و هرچند سامانه معاملاتی بازار سرمایه نسبت به 10 سال گذشته به روز تر شده است، اما هنوز باید برای هم سویی، همراهی و تناسب نرم افزار معاملاتی با حجم و گردش معاملات تلاش شود.

آقابزرگی در ادامه به بازبینی و تسهیل قوانین اشاره کرد و گفت: بازبینی در قانون تجارت، اصلاح و ابداع قوانینی مثل رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی یکی از بهترین و پربازده ترین اقدامات 4 ساله گذشته بوده است.

وی ادامه داد: هرچند برخی از تغییرات قانونی در مرحله تصمیم گیری و قبل از اجراست اما نویدی است که قوانین دست و پاگیر که موضوعیت ندارند، اصلاح شوند.

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در پایان به برنامه ریزی ها برای تک نرخی شدن ارز اشاره کرد و اظهار داشت: مقدمه تک نرخی شدن ارز در این سال ها انجام شده است و در صورتی که در سال های آینده این روند تکمیل و اجرایی شود انگیره ها برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر تعداد کدهای سرمایه گذار خارجی در کشور به طور چشمگیری افزایش یافته، گفت: با راه اندازی بورس ارز، راهکار نابی در جذب سرمایه گذاران خارجی ایجاد شد که با تک نرخی شدن نرخ ارز فرآیند آن تکمیل خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا