زنجانی صحبت‌های نمایندگان وزارت نفت را شنود کرده بود؟

زنجانی صحبت‌های نمایندگان وزارت نفت را شنود کرده بود؟

بابک زنجانی در ادامه اظهارات امروز خود در واکنش به سخنان معاون دادستان در خصوص هواپیماهای خود، گفت: ورود هواپیما به ایران ممنوع است حتی چرخه هواپیما هم نمی‌تواند به کشور بیاورد اما من یک راهی پیدا کردم که در اوکراین در سال 87 دو شرکت ایرلاین را خریداری کردم.

به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: 22 هواپیما برای این شرکت‌ها خریدم و در سال 90 این هواپیماها را به بهانه اینکه مسافر دارد در فرودگاه امام خمینی (ره) نشاندم.

وی افزود: اگر من نمی‌توانستم این هواپیماها را به نام جمهوری اسلامی ایران وارد کنم فایده‌ای نداشت بنابراین یک شکایت علیه مجموعه خودم در اوکراین تنظیم کردم، که هواپیماها را در ایران توقیف کردم و به این ترتیب شرکت اوکراینی بدهکار شد و من با این کار توانستم 11 هواپیما را به نام جمهوری اسلامی ایران کنم.

زنجانی ادامه داد: من هر کدام از این هواپیماها را 15 میلیون دلار خریداری کرده بودم اما شما جمع آنها را 77 میلیون دلار قیمت‌گذاری کردید یعنی هر هواپیما 3.5 میلیون دلار.

متهم نفتی در ادامه اظهارات خود، گفت: اعتراض من این است که چطور یک کارشناس لوسترها را 1.5 میلیون دلار و یک کارشناس دیگر 545 میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده است؟

وی افزود: مدام می‌گویند من قصد فرار داشتم در حالی که به کجا می‌توانستم بروم کسی که تابلو است کجا می‌تواند برود. دلیل اینکه من شرکت هواپیمایی را به نام ش. م کردم این بود که هواپیمای جمهوری اسلامی ایران برای من نامه نوشت که هواپیمای قشم ایر مربوط به هلدینگ سورینت و این هلدینگ مربوط به بابک زنجانی است و برای من از فلان جا نامه آمده است که چون بابک زنجانی تحریم است اگر هواپیماها از کشور خارج شوند توقیف می‌شوند به همین خاطر هم به ذهن من رسید که شرکت را به آقای «ش. م» که امین اموالم بود واگذار کنم.

زنجانی در خصوص ماجرای شنود صحبت‌های نمایندگان وزارت نفت در شرکت خود، گفت: من در مجموعه خودم حدود 60 تا 70 مدیر دارم که افکار و اعتقادات مختلفی هم دارند و امکان داشت در بین آنها افراد ناسالمی هم وجود داشته باشد به خاطر همین هم مجموعه خودم را شنود می‌کردم چون زندگی من دست این افراد بود بنابراین حراست وظیفه من است. همانطور که اگر حراست قوه قضاییه شما را رصد کند شما نمی‌توانید ایراد بگیرید چون دارد وظیفه‌اش را انجام می‌دهد. من نمی‌دانستم که آقایان وزارت نفت می‌خواهند وارد مجموعه‌هایم بشوند این سیستم هم از قبل به صورت اتوماتیک کار می‌کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: همکارانم به من اطلاع دادند که آقایان وزارت نفت حرفهای خوبی نمی‌زنند و من هم این موضوع را به آقای تورک اطلاع دادم وقتی آقایان می‌گویند وقتی یک سفره پهن شده و شما به بازپرس دستور می‌دهید شما توقع دارید من چیزی نگویم.

بابک زنجانی در خصوص باشگاه بدنسازی هم گفت: من اگر می‌خواستم باشگاه بدنسازی درست کنم که در خانه خودم این کار را می‌کردم، من تنها یک سالن بدنسازی در شرکت درست کردم که کارمندان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی همچنین درخصوص اظهار نظر معاون دادستان مبنی بر اینکه احتمالاً ویلای لواسان از پول‌های نفت خریداری شده، گفت: وزارت نفت نزد من در سال 91 حساب باز کرد و در تیرماه مصوبه گرفت که پول‌هایش را نزد من بیاورد و مردادماه هم پول را آوردند، این در حالی است که خانه مادر من مربوط به سال 84 است.

این متهم نفتی تصریح کرد: چطور خانه او را می‌گیرید و می‌گویید با پول فساد تهیه شده؟ من روزی که وکالت بلاعزل دادم گفتم اموالم را حراج کنید اما چرا خانه مادرم را در روزنامه حراج کردید و برایش مشتری می‌برید و وقتی‌ هم این حرفها را می‌زنم ناراحت می‌شوید؟

این متهم نفتی همچنین درخصوص اظهارات آقای ک گفت: می‌گویند آقای الف-ک گفته من را در حد یک کارخانه دار معمولی می‌شناخته یعنی من را آنقدر کوچک می‌بینید که از مجموعه‌هایم شناختی نداشته باشم؟ آقای ک سال 88 رئیس منطقه آزاد کیش بود و من بعد از 3 مدیر در سال 91 با او همکاری کردم.

وی افزود: در مجموعه من هیچ مدیری اجازه نداشت بدون نظر من کار کند، آنوقت شما می‌گویید با او به خارج رفتم تا برای من ساختار سازی کند. اگر آقای ک بتواند بجز فارسی به زبان دیگری صحبت کند من تمام حرف‌هایتان را قبول می‌کند.

بابک زنجانی گفت: می‌گویند من پول نداشتم، حرفی ندارم اما زمانیکه من ملک ایران زمین را در سال 88 از سپاه خریدم داخل آن پر از رستوران، قصابی و نانوایی بود، من به تک تک آنها پول دادم تا بیرون بروند، شما می‌توانید بررسی کنید و ببینید من چقدر پول در حسابهای ارزی بانک ملت داشتم، قرار نیست به خاطر حل کردن مشکل وزارت نفت همه چیز را به هم بزنید.

وی تأکید کرد: ما با وزیر نفت توافق کردیم که 15 اردیبهشت 92 پول‌ها را از تحریم بیرون بیاورم و ملک ایران زمین را هم به عنوان تضمین در اختیارشان گذاشتم، یک هیات 3 نفره که یکی از آنها یکی از وزرای سابق بود ملک را 2760 میلیارد تومان قیمت گذاری کرد، من گفتم بی‌انصافی است چون این ملک بیشتر می‌ارزد اما آنها گفتند از این رقم بیشتر نمی‌دهند> من را به دفترخانه‌ای که مربوط به خودشان بود بردند و کل ملک را به نام خودشان زدند، آنها حتی 10 میلیارد تومان پول دفترخانه را هم از من گرفتند.

این متهم نفتی تصریح کرد: شرکت SCT را 8 هزار و 100 میلیارد تومان قیمت گذاری کردند اما در انتهای کار کارشناسی گفتند یک هزار و 300 میلیارد تومان ارزش دارد، من برای آقای تورک نامه نوشتم که از 8 هزار و 100 میلیارد تا یک هزار و 300 میلیارد اموالی وجود دارد که آنها قبول نمی‌کنند، آن اموالی را که قبول ندارند به خودم بدهید، مگر حرف بدی زدم؟

بابک زنجانی ادامه داد: ملک شرکت تجار کیش 215 هزار متر است، در 115 هزار متر چند برج، ویلا و خانه ساخته شد و 100 هزار متر ماند، اگر این 100 هزار متر را به قیمت دولتی متری 3 میلیون تومان هم قیمت گذاری می‌کردند 300 میلیارد تومان می‌شود اما آنها تمام این ویلاها و ساختمان‌ها را 10 میلیون تومان برداشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا