معاون وزیر کار:

سامانه ملی «مشاغل ایران» آماده راه‌اندازی است

سامانه ملی «مشاغل ایران» آماده راه‌اندازی است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای توسعه کارآفرینی در کشور سامانه ملی مشاغل ایران آماده راه‌اندازی است.

از اراک، حسن طائی ظهر امروز در سمینار علم، کارآفرینی و اشتغال که در شهرک دانشگاهی امیرکبیر اراک برگزار شد با اشاره به اهمیت وجود حس اراده اظهار داشت: باید احساس نیاز، شکوفایی و رویش و اراده در افراد وجود داشته باشد تا در سخت‎ترین شرایط به سوی توسعه و توفیق حرکت کنند.

وی افزود: معنای‌کارآفرین هرگز به معنای کسی که دارای مشکلات نیست، نبوده بلکه کارافرین کسی‌است که در بدترین شرایط راه‌حلی پیدا کرده و مشکلات را حل کند و به بهترین نتیجه دست یابد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کارافرینی امری خطیر است که باید گسترش یابد و به همین منظور برای پرورش کارافرینان 800 مرکز کاریابی داخلی و 80 مرکز کاریابی بین‌المللی در کشور فعال هستند.

طائی ادامه داد: توسعه کارآفرینی رویدادی است که در صورت دست به دست هم دادن بازیگران اقتصادی و اجتماعی ممکن می‎شود  و بازیگران صحنه ایجاد اشتغال و کارآفرینی، خانواده‌ها، بنگاه‌های دولتی و خصوصی و کارگزاران هستند.

وی بیان کرد: یکی از مسیرهای توسعه اقتصادی توجه به بنگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک است چراکه بسیاری از کارآفرینان موفق کار خود را از مشاغل کوچک وخانگی آغاز کرده‌اند، کارآفرین موفق کسی است که با شناخت امکانات، ابزار و اختیارات، هنر کار کردن و خلق ارزش در یکی از زمینه‌های اقتصادی را به دست آورد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان داشت: در جریان شکوفایی اقتصاد 7 جریان از جمله آموزش و مهارت، سرمایه‌گذاری، رشدو تولید، محیط مناسب کسب و کار، زیرساخت‌های مساعد برای سرمایه‌گذاری، وجود تقاضا و بازار، فرهنگ مناسب و بهره‌وری نیروی کار و نظام اداری تسهیل‌گر و کارآمد بیشترین نقش را دارند.

طائی افزود: باید نظام اداری برای تحول‌آفرینی در شکوفایی اقتصاد کشور کارآمد و تسهیل کننده باشند و این مهم باید همواره جاری باشد چراکه در این صورت دولت نقش خود را در این راستا به درستی انجام نداده است.

وی تصریح کرد: متنوع‌سازی شیوه تامین مالی‌کارآفرینی، توانمندسازی فن‌آفرینان از طریق آموزش‌های ترکیبی‌تخصصی کارآفرینی، ایجاد 133 مرکز مشاوره در زمینه اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در استان‌های کشور، ایجاد و راه‌اندازی سامانه ملی مشاغل ایران از جمله برنامه‌های توسعه کارآفرینی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان داشت: طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی جامع کارآفرینی براساس استانداردهای بین‌المللی و تدوین برنامه "توانمندسازی اشتغال‌پذیری و کارآفرینی دانشجویان" تحت عنوان "تاک دانش" از دیگر برنامه‌های توسعه کارآفرینی است.

طائی بااشاره به طرح تاک‌دانش گفت: هدف از اجرای این طرح، دانش ترویج و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های‌کارآفرینی دانشجوئی، ایجادمراکز خدمات‌شغلی در همه دانشگاه‎ها، آشنایی با انواع الگوهای جستجوی شغلی و کاریابی از مهمترین اقدام‌های مطرح شده در الگوی تاک دانش است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا