رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی از راه‌های جلوگیری از خام‌فروشی است

سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی از راه‌های جلوگیری از خام‌فروشی است

گروه صنایع معدنی - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: برای جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش اشتغال باید در صنایع معدنی استان سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش ماین نیوز، علی اصغر جمعه ای عصر روز سه شنبه در همایش تخصصی رونق تولید و صادرات استان سمنان با حضور محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری در سالن یادگار امام(ره) استانداری، با تاکید بر این که خام فروشی فقط در بخش نفتی نیست، یادآور شد: از 70 ماده معدنی در کشور 42 ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد و باید فرآوری آن در دستور کار قرار گیرد تا ضمن اشتغالزایی، از خام‌فروشی جلوگیری شود.

وی با اشاره به صادرات قابل توجه کالا از استان سمنان به کشورهای خارجی در سال 95، افزود: برای اولین بار در سال گذشته در شرق استان سمنان از 80 هزار تن تولید انگور 12 هزار تن به کشورهای خارجی صادر شد که این روند باید با حمایت، در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها ادامه یابد‌.

جمعه‌ای با بیان اینکه استان سمنان با کشورهای مختلفی در دنیا ارتباط تجاری دارد، افزود: حمایت از بخش خصوصی و اعتماد به سرمایه‌گذاران غیردولتی از مواردی است که به رونق توسعه صادرات می انجامد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: روابط تجاری بین کشورها به دلیل منافع مشترک اقتصادی، امنیت منطقه را نیز تامین می کند و از این نظر اقتصاد باعث امنیت منطقه ای نیز می شود.

در این همایش محمد رضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مسوولان استانی، نمایندگان 120 واحد تجاری و صنعتی و 30 واحد کشاورزی از استان حضور داشتند.

تاکنون 772 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان از هزار و 803 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و 245 میلیارد ریال شدند و بر اساس اعلام مسوولان، تا کنون 76 درصد از اشتغال پیش بینی شده در واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در استان سمنان محقق شده است.

در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ٨٧ طرح با سرمایه گذاری ٦ هزار و ٥٧٥ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا