برای دریافت مقرری بیکاری و معوقات مزدی صورت گرفت؛

ثبت دادخواست ۵۷ معدنچی زمستان یورت در اداره کار

ثبت دادخواست ۵۷ معدنچی زمستان یورت در اداره کار

گروه معادن - از زمان وقوع حادثه معدن زمستان یورت و متوقف شدن فعالیت جاری این واحد معدنی تا به امروز دست کم ۵۷ نفر از معدنچیان زمستان یورت برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و پیگیری مطالبات مزدی خود به ادارات کار استان گلستان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ماین نیوز، از زمان وقوع حادثه معدن زمستان یورت و متوقف شدن فعالیت جاری این واحد معدنی تا به امروز دست کم ۵۷ نفر از معدنچیان زمستان یورت برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و پیگیری مطالبات مزدی خود به ادارات کار استان گلستان مراجعه کرده‌اند.

یادآوری می‌شود که تا پیش از حادثه روز چهارشنبه گذشته دست‌کم۵۰۰ کارگر در نوبت های کاری معدن زمستان یورت مشغول به کار بودند که به دنبال تصمیمی که از سوی دولت برای توقف موقت فعالیت این معدنی گرفته شده است قرار است دست‌کم برای مدت 6 ماه به بیمه بیکاری معرفی شوند.

از طرف دیگر این کارگران بابت معوقات مزدی ماه‌های گذشته خود نیز مبالغ قابل توجهی بستان کار هستند؛ برابر مقررات قانون کار کارگران برای پیگیری معوقات مزدی و یا دریافت مقرری بیمه بیکاری خود باید به هیات‌های تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و نسب به تکمیل دادخواست اقدام کنند.

منابع می گویند با توجه به شرایط خاص کارگران معدن زمستان یورت، از سوی اداره کار استان گلستان بررسی دادخواست‌های آنها و تعیین تکلیف مطالبات برزمین مانده کارگران به صورت ویژه‌ آغاز شده است.

از سوی دیگر در جلسه امروز شورای تامین استان گلستان نیز بر رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت خانواده‌های معدنچیان حادثه دیده و تسریع کمیته‌های سه‌گانه‌ای که قرار است در ارتباط با علت یابی حادثه معدن زمستان یورت تحقیق کنند، تاکید شد.

همچنین منابع با تکذیب اخبار مربوط به بازداشت یا تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن کارگران حادثه دیده و یا بستگان معدنچیان متوفی می‌گویند: متاسفانه در پی سفر روز یکشنبه رئیس جمهور به استان گلستان و حضور ایشان در جمع حادثه‌دیدگان این واحد معدنی، برخی افراد فرصت طلب سیاسی در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر برخورد با کارگران معترض را به راه‌ انداختند که به هیچ وجه صحت ندارد.

در مورد پیمانکار و کارفرمای معدن زمستان یورت که از قرار معلوم با شکایت شماری از خانواده‌های کارگران حادثه‌دیده برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است نیز گفته می‌شود که افراد یاد شده تا تکمیل تحقیقات حسب قرار قانونی صادره به صورت موقت آزاد هستند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا