تمام مؤسسات پولي كه الان در كشور مسئله دار شده اند ريشه شان خراسان است

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس: خود آقایان 4 درصدی هستند/ رانت خراساني در كشور در حال شكل گيري است

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس: خود آقایان 4 درصدی هستند/ رانت خراساني در كشور در حال شكل گيري است

غلامرضا تاجگردون رئيس كميسيون برنامه،بودجه و محاسبات در مورد تاكيد برخي كانديداها مبني بر وجود جامعه ٩٦ درصدي و ٤ درصدي گفت: بنده متوجه نشدم كه چرا آقاي قاليباف جامعه را تقسيم بندي مي كند. در تاريخ بعد از انقلاب ما وقتي دهک‌هاي جامعه را نگاه كنيم متوجه مي شويم كه دو دهک اول جامعه بيش از ٢٠درصد منابع را در اختيار دارند. يعني اگر آنها حقشان ٢٠درصد است بيش از ٣٠درصد منابع كشور را در اختيار دارند كه با همين فرمول نيز ضريب جيني كشور را محاسبه مي كنيم .

نماینده مردم گچساران در خانه ملت در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: نمي دانم آقاي قاليباف نسبت ٤ درصد و ٩٦ را از كجا آورده است ولي چيزي كه مشخص است اين است كه ضريب جيني سال به سال در كشور بهبود داشته است.

 
تاجگردون بيان كرد: اگر منظور آقاي قاليباف اين است كه ٤درصد از منابع سيستم بانكي در اختيار ٤ درصد جامعه است خود او نيز مي داند ريشه اين موضوع كجاست. ريشه اين مطلب مؤسسات پولي است كه در كشور شكل گرفته اند و عمده آنها نيز در خراسان هستند.


 
وي خاطر نشان کرد: بانک مركزي امروز با تمام مؤسسات پولي كه شبه مؤسسه عمل كردند و پول‌هاي كشور را نيز جمع كرده اند برخورد كرده و آنها را سامان داده است. تمام مؤسسات پولي كه الان در كشور مسئله دار شده اند ريشه شان خراسان است. يعني ريشه همه مؤسسات خراسان است و همه اين پول نيز دست همين افراد است .

 
رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات بيان كرد: ٤ درصد خود همين افراد هستند كه منابع كشور را با پول سنگين در كل كشور جمع كرده اند. اين مؤسسات در اقصي نقاط كشور رفتند و پول هاي خرد مردم را جمع كردند و بعد با يكسري كلاهبرداري ها خودشان را ورشكسته كردند و هزينه شان را گردن دولت آقاي روحاني انداختند. مؤسساتي همانند ميزان و ثامن حجج در يك دوره هشت ساله و قبل از آن پول جمع كردند.

 
وي با بيان اينكه بانک مركزي بايد كلاهبرداري‌هايی را كه اين مؤسسات از مردم كردند اعلام كند گفت: ريشه رانت خراساني در كشور در حال شكل گيري است. اين رانت در يک برهه با يك شكل خاصي آمد و الان نيز به شكل ديگري آمده است و مردم نيز بايد در اين زمينه هوشيار باشند.

 
اين نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي در مورد نظارت مجلس بر اين موضوع گفت: هرگاه مجلس در اين مورد تحقيق و تفحصي را شروع كرد مردم را وسط انداختند و خيلي حرفه اي كار كردند. در بحث مؤسسه ميزان به گونه اي رفتار كردند كه دولت را مقصر جلوه دهند. يكسري مؤسسات از خراسان شكل گرفت و در كل كشور پول جمع كرد و وقتي ما قصد تحقيق و تفحص داشتيم مردم را وسط انداختند مردم را ساماندهي كردند كه مقابل مجلس تجمع كنند كه مجلس را مقصر كنند در صورتي كسي كه پول را جمع كرده بود مشخص بود .

 
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر كه بانك مركزي اينها را شفاف كرده است آقايان حرف از ٤درصد مي زنند. اين مؤسسات نيز پول را گرفته‌اند و الان حرف از ٤ درصد و ٩٦ درصد مي زنند و اتفاقا اين عدد درست است ولي خود اين آقايان٤ درصد هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا