حجم معاملات بازار سهام فرابورس از 700 میلیارد ریال گذشت

حجم معاملات بازار سهام فرابورس از 700 میلیارد ریال گذشت

در معاملات امروز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه در مجموع بازارهای اول و دوم نزدیک به 180 میلیون سهم به ارزش 548 میلیارد ریال داد و ستد شد و نماد شرکت ذوب‌آهن بالاترین حجم معامله به میزان 40 میلیون سهم را در اختیار گرفت.

در میانه هفته معاملاتی جاری سهامداران شاهد نقل و انتقال بیش از 285 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 145 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران بودند که این میزان معامله در بیش از 33 هزار دفعه صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از  فرابورس ایران، در معاملات امروز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه در مجموع بازارهای اول و دوم نیز نزدیک به 180 میلیون سهم به ارزش 548 میلیارد ریال دادوستد شد که نماد شرکت ذوب‌آهن بالاترین حجم معامله به میزان 40 میلیون سهم را در اختیار گرفت. نماد شرکت گروه صنایع کاغذ پارس نیز با دادوستد 29 میلیون سهم بیشترین ارزش معامله در رقم تقریبی 113 میلیارد ریال را تجربه کرد.

امروز در جریان بازار چند توقف و بازگشایی نماد نیز صورت گرفت؛ بر این اساس نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی اصفهان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و ارائه تصمیمات اصلاح شده مجمع، بازگشایی شدند. در عین حال نمادهای معاملاتی شرکت پتروشیمی زاگرس، تولید برق ماهتاب کهنوج و شرکت پرمیت متوقف شدند.

در این میان معاملات بازار پایه در مجموع تابلوهای معاملاتی الف، ب و ج نیز با دادوستد 100 میلیون سهم به ارزش بیش از 171 میلیارد ریال همراه شد. در مجموع حجم و ارزش معاملات بازار سهام فرابورس روز جاری به بیش از 723 میلیارد ریال رسید که در نتیجه نقل و انتقال سهام در بازارهای اول، دوم، پایه، SME و بازار مشتقه بود.

نگاهی به تابلوی معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد قیمت این اوراق روز جاری در دامنه 736 تا 757 هزار ریال داد و ستد شده است.

تسه دی ماه 95 نیز در حالی بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان اوراق تسهیلات مسکن این تابلو تجربه کرد که تسه فروردین 95 بالاترین قیمت را در اختیار گرفت.

از طرفی در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اسناد خزانه اسلامی با ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر این بازار ایستاد و در مجموع با جابه جایی کمتر از نیم میلیون ورقه بهادار در این بازار، ارزش معاملات آن به حدود 333 میلیارد ریال رسید.

در نهایت شاخص کل فرابورس نیز با افت نزدیک به 10 واحدی همراه شد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نماد «مارون» به میزان 7 واحد رقم خورد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا