بانک ها مصوبات نرخ سود شورای پول و اعتبار را رعایت خواهند کرد؟ /در مورد نرخ سود هیچ تبانی وجود ندارد

بانک ها مصوبات نرخ سود شورای پول و اعتبار را رعایت خواهند کرد؟ /در مورد نرخ سود هیچ تبانی وجود ندارد

اقتصاد > اقتصاد کلان - ایرنا به نقل از کوروش پرویزیان نوشت: برگزاری جلسات مشترک بانک ها و همچنین پیشنهاد نرخ سود، فقط یک خواسته صنفی بوده است که به مراجع تصمیم گیری ارائه شد و موضوع تبانی وجود ندارد.

رئیس کانون بانک های خصوصی با گلایه از مطرح شدن بحث تبانی بانک ها در خصوص تعیین نرخ سود گفت: در روزهای گذشته اینگونه مطرح شد که کانون بانک های دولتی و خصوصی با تبانی در خصوص تعیین نرخ سود بانکی، تصمیم گیری و به صورت موازی عمل کرده اند.

کوروش پرویزیان با تاکید بر اینکه چنین موضوعی واقعیت ندارد، افزود: برگزاری جلسات مشترک بانک ها و همچنین پیشنهاد نرخ سود، فقط یک خواسته صنفی بوده است که به مراجع تصمیم گیری ارائه شد.

وی ادامه داد: براساس سیاست های کلی درخصوص این پیشنهاد تصمیم گیری شده و در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

این مقام بانکی با تاکید بر اینکه کانون بانک های خصوصی و شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی نمی توانند جای مراجع تصمیم گیری را بگیرند، گفت: فقط بحث تعامل مثبت برای همکاری بیشتر و رونق اقتصادی وجود دارد، بنابراین بانک ها اعلام آمادگی کرده اند که در این راستا به دولت کمک کنند.

وی با اشاره به تنظیم نامه مشترک توسط کانون بانک های خصوصی و شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی گفت: این نامه به رئیس کل بانک مرکزی ارائه و در آن پیشنهاداتی مطرح شد که مورد استقبال بانک مرکزی نیز قرار گرفت.

رئیس کانون بانک های خصوصی اظهار امیدواری کرد: متناسب با بندهای یادشده که مهم ترین آن توجه به تعدیل نرخ سود بانکی، متناسب با نرخ تورم است در شورای پول و اعتبار مطرح شود.

پرویزیان با اشاره به بسته رونق اقتصادی گفت : بر اساس این طرح، تسهیلات خودرو با نرخ 16 درصد و وام خرید کالا با نرخ 12 درصد ارائه می شود که مستلزم اجرای آن، تعدیل نرخ سود بانکی است تا بتوان همکاری بهتری با دولت انجام داد.

وی با بیان اینکه بانک های دولتی و خصوصی درخصوص رعایت مصوبه شورای پول و اعتبار به صورت التزام آور موارد را رعایت خواهند کرد، اظهار داشت: قرار است در مرحله بعد، کانون بانک های خصوصی و شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی گزارشی را تهیه و تحویل بانک مرکزی دهند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا