گزارش روز؛

خودرویی ها گروه پر معامله

خودرویی ها گروه پر معامله

خموتور و خفنر نمادهای صف خرید،‌ خگستر و خاذین نمادهای مثبت گروه خودرویی در شروع بازار بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها شروعی منفی داشتند اما در ادامه بازار و با رنج های مثبت نماد خاور و تشکیل صف خرید آن شاهد بهبود معاملات گروه خودرویی و نوسانات مثبت آنها بودیم. با این حال طولی نکشید که با عقب نشینی مجدد خریداران، نوسانات منفی گروه نمایان شد تا بازاری نوسانی را نظاره باشیم.

 

خموتور و خفنر نمادهای صف خرید،‌ خگستر و خاذین نمادهای مثبت گروه خودرویی در شروع بازار بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها شروعی منفی داشتند اما در ادامه بازار و با رنج های مثبت نماد خاور و تشکیل صف خرید آن شاهد بهبود معاملات گروه خودرویی و نوسانات مثبت آنها بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، با این حال طولی نکشید که با عقب نشینی مجدد خریداران، نوسانات منفی گروه نمایان شد تا بازاری نوسانی را نظاره گر باشیم. در گروه حمل و نقل نماد حفارس با صف خرید، نمادهای حسینا، حسیر و حپارسا مثبت و نمادهای حریل، حتوکا، حتاید و حپترو از فشار فروش و در نتیجه معاملاتی منفی مواجه بودند تا جایی که در اواخر بازار نمادهای حتاید و حتوکا صف فروش شدند. همچنین در پایان معاملات نماد توریل جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شد.

در گروه بیمه ای نماد آسیا صف خرید، نماد دانا صف فروش، نماد اتکای مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند. در گروه لیزینگی نیز همین منوال معاملات در جریان بود به طوری که اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و تنها نماد ولغدر با جهش قیمتی و صف خرید همراه بود. در گروه سرمایه گذاری نما وبهمن صف خرید شد و نماد واتی با عرضه صف خرید، متعادل به کار خود پایان داد، مابقی هم گروهی ها نیز اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند همچنین نماد وبیمه در شروع بازار به منظور بررسی بیشتر اطلاعات منتشره شده متوقف شد. تامین مالی پدیده شاندیز در مشهد با مشارکت ٦ بانک صادرات، ملی، ملت، سپه، تجارت و شهر آغاز شده است.پیش‌نویس این قرارداد مشارکت با پیشگامی بانک صادرات به تایید مدیران اعتباری بانک‌های عضو رسیده که پس از امضای مدیران عامل بانک‌ها و انعقاد قرارداد با شرکت پدیده شاندیز ظرف روزهای آتی ، وارد فاز پرداخت تسهیلات و اجرا می‌شود.

درگروه شیمیایی که معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود نمادهای شلعاب، شفارس، شیران، شپترو، مارون، شسینا و تاپیکو مثبت دنبال شدند در آنسو و در گروه های پالایشگاهی و روانکارها پس از ریزش قیمت دیروز و شروع منفی و هیجانی امروز، معاملاتی متعادل تر را نظاره گر بودیم تا جایی که نماد شپنا مثبت شد و نماد شنفت با صف خرید همراه بود.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا منفی بودند . در این بین نمادها فمراد و فسپا با صف خرید، نمادهای کیمیا، کاما، فخوز، ومعادن، ذوب و فباهنر مثبت دنبال شدند و نماد فنوال با عرضه های مکرر صف خرید همچنان دادوستدهای پرحجمی را تجربه کرد. در گروه زغال سنگ نماد کطبس تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت و نماد کپرور معاملاتی مثبت را تجربه کرد این در حالیست که نماد کشرق علیرغم شفاف سازی های لازم و ارائه اطلاعات مربوطه همچنان با توقفی 5 ماه مواجه است. فولاد امیرکبیر کاشان پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 100% از محل سود انباشته را به منظور اصلاح ساختار منتشر کرد.

گروه های ساختمانی و سیمانی شروعی متعادل داشتند اما با گذشت زمان و منفی شدن جو بازار با افزایش عرضه ها مواجه و در نهایت متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. در این میان نمادهای ثاژن، ساراب، سصوفی، سخاش، ثفارس، وساخت، ثالوند و ثعمرا مثبت و نمادهای ثپردیس و ثغرب با صف خرید مواجه بودند همچنین نماد سبهان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

در گروه محصولات کاغذی و چاپ در حالی چکارن همچنان با صف خرید پر حجمی مواجه بود که نمادهای چافست، چکاپا و چکاوه نیز معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند در این میان نماد چکاوه علی رغم رشد چشمگیر هفته های اخیر و عدم اصلاح قیمتی سهم،‌ همچنان رشد قیمتی را تجربه نمود که از ریسک بالای آن حکایت داشت اما در اواخر بازار نماد چکاوه درپی رنج های منفی حقوقی صف فروش شد.

وبشهر، غشهداب، زمگسا، غدام، غشهد و غسالم نمادهای صف خرید و غفارس، تلیسه، غشاذر، غپینو، غالبر و غدیس نمادهای مثبت گروه غذایی بودند در آنسو و در گروه قندی معاملاتی کم حجم و متعادل را تا اواسط بازار نظاره گر بودیم که در این میان نمادهای قشیر، قشکر و قصفها پراقبال تر و مثبت تر بودند اما در اواخر بازار و با منفی شدن نمادهای بزرگ شاهد مثبت شدن اکثر نمادهای گروه قندی بودیم.

نماد کماسه پس از عرضه صف خرید در حالی مجددا صف خرید شد که با توجه به رشد چشمگیر ماه های گذشته پر ریسک بود و از نسبت ریوارد به ریسک نامناسبی برخوردار بود. در گروه دارویی، نماد دروز صف خرید و تیپیکو، داسوه، دبالک و دشیمی تنها نمادهای متعادل و مثبت این گروه یک دست قرمز پوش و منفی بودند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شپدیس و کگل با افت حدود 37 واحدی به ارتفاع 79,660 رسید که در این بین نمادهای رانفور و اخابر بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا