کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با سنا:

بازار سرمایه در راه صعود

بازار سرمایه در راه صعود

طحانی به بالا بودن حجم و ارزش معاملات روزانه اشاره کرد و گفت: این امر نشان دهنده ورود سرمایه های جدید به بازار است.


شاخص کل بورس از نظر نموداری در مرز 80 هزار واحدی ایستاده است و احتمالا مدت کوتاهی در این محدوده باقی می ماند تا روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

مهدی طحانی، مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به روند معاملات روز گذشته و امروز گفت: روز گذشته صنایع نفتی بازار سرمایه، متاثر از افت قیمت جهانی نفت، با اصلاح قیمت ها مواجه شد و عدم تعیین قیمت های جهانی نفت به دلیل تعطیلی، امروز نیز متعادل به کار خود پایان داد. گروه پالایشی ها نیز روز گذشته متاثر از کاهش قیمت جهانی نفت، منفی شدند اما امروز شرایط متعادل تر و معاملات مثبتی را ثبت کردند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در بازار امروز گروه خودرو معاملات چشمگیری داشت، افزود: گروه خودرو در ساعات ابتدایی بازار کار خود را منفی آغاز کرد اما روندی مثبت در پیش گرفت و در نهایت متعادل به کار خود پایان داد.

وی با اشاره به صنعت آی تی به عنوان یکی از گروه های مورد توجه بازار گفت: در این گروه امروز شاهد افت قیمت و افزایش عرضه ها بودیم که مهمترین دلیل آن اصلاح قیمتی سهام پس از رشد طولانی مدت بود.

طحانی با بیان اینکه گروه دارو نیز امروز نسبت به روز گذشته شرایط خوبی را تجربه نکرد، ادامه داد: گروه معدنی و فولادی و سنگ آهنی نیز به دلیل افت قابل توجه قیمت کامودیتی ها چند روز گذشته با افت روبرو بودند.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه با اشاره به صنعت ساختمان درباره روند معاملات این گروه در بازار گفت: این گروه امروز معاملات متعادلی را در بازار تجربه کرد هرچند دیروز شاهد معاملات مثبتی از سهام این گروه بودیم اما امروز ساختمانی ها از پله مثبت پایین آمدند و متعادل معامله شدند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه پس از روند مثبت یک ماهه بازار سهام، دو روز ابتدایی هفته زمان اصلاح قیمت ها بود و این روند تغییر خواهد کرد.

طحانی به بالا بودن حجم و ارزش معاملات روزانه اشاره کرد و گفت: حجم و ارزش معاملات همچنان بالا است که نشان دهنده ورود سرمایه های جدید به بازار است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا