عضو شورای عالی بورس :

مزیت های حذف حجم مبنا و دامنه نوسان در بازار سرمایه تشریح شد

مزیت های حذف حجم مبنا و دامنه نوسان در بازار سرمایه تشریح شد

عضو شورای عالی بورس درباره رفع برخی محدودیت های مهم بازار سرمایه گفت: رفع محدودیت ها همیشه اتفاق مثبتی است و باعث حرکت رو به جلو می شود.

 

رفع محدودیت های قانونی مزیت های زیادی دارد و باعث می شود تحلیل و دانش مالی در بازار افزایش یابد. با عمیق تر شدن بازار ، بازیگران حرفه ای و تحلیلگران بیشتری وارد بازار می شوند و بازار سرمایه حرفه ای تر رفتار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از عصر مالی، عضو شورای عالی بورس درباره رفع برخی محدودیت های مهم بازار سرمایه گفت: رفع محدودیت ها همیشه اتفاق مثبتی است و باعث حرکت رو به جلو می شود.

وی درباره برنامه ریزی های دولت برای حذف حجم مبنا، تغییر دامنه نوسان به دامنه نوسان پویا و بازنگری در قوانین توقف و بازگشایی نمادها گفت: چنین تغییراتی هرچند ممکن است در کوتاه مدت باعث افزایش نوسان در بازار شود اما به مرور زمان سرمایه گذران شرایط جدید را می پذیرند.

وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان سرمایه گذاران با شرایط جدید خود را تطبیق می دهند و به سیستم جدید عادت می کنند، گفت: رفع چنین محدودیت هایی مزیت های زیادی دارد و باعث می شود تحلیل و دانش مالی در بازار افزایش یابد. با عمیق تر شدن بازار ، بازیگران حرفه ای و تحلیلگران بیشتری وارد بازار می شوند و بازار سرمایه حرفه ای تر رفتار می کند.

محسنی درباره اینکه چنین تغییراتی ورفع این محدودیت های قانونی آیا باعث مثبت شدن بازار می شود، گفت: نمی توان صراحتا اعلام کرد چنین تغییراتی باعث مثبت یا منفی شدن بازار می شود بلکه رشد یا افت بازار بستگی به شرایط شرکت ها ، اقتصاد کشور و اقتصاد دنیا دارد.

عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه پیش بینی روند کلی بازار همیشه کار سختی است،افزود: سرمایه گذاران برای اخذ تصمیم های صحیح در بازار سرمایه بهتر است به شرکت های مشاور سرمایه گذاری که از سازمان بورس مجوز دریافت کردند، مراجعه کنند و از تحلیل های این شرکت ها برای خرید و فروش سهام استفاده کنند.

وی درباره روند کلی بازار سرمایه با تایکد بر اینکه به طور کلی بازار سرمایه باید منعکس کننده وضعیت کلی اقتصاد باشد، افزود: اگر بازار سرمایه وضعیت کلی اقتصاد را نشان دهد به این معنا است که درست و موفق عمل کرده است. به این ترتیب زمانی که اقتصاد ما دچار رکود یا مشکلی است بازار سرمایه نیز نمی تواند بازدهی بالایی داشته باشد.

وی تاکید کرد مهم این است این دو باهم هماهنگ عمل کنند و بازار سرمایه، آینه اقتصاد باشد. اما اگر اقتصاد رشد کند و بازار سرمایه رشد نکند ، یا برعکس ،عملکرد بازار سرمایه دچار نقص است.

محسنی درباره تاثیر انتخابات بر روند کلی بازار سرمایه گفت: تاثیر انتخابات بر بازار سرمایه به دولتی که انتخاب می شود بستگی دارد. تجربه نشان داده است که همیشه دوره دوم دولت ها، بازار سرمایه با رشد و رونق همراه بوده است اما این فرضیه زمانی مطرح است که دولت فعلی به دوره دوم راه یابد . در صورتی که دولت تغییر کند بازار منتظر می ماند تا سیاست های جدید دولت مشخص شود و به همین دلیل ممکن است کمی افت را تجربه کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا